سخنگوی ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه گفت پیلای از دولت موقت مصر خواسته است توضیح دهد چرا ارتش مصر محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور و دستیاران نزدیک او را بازداشت کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ; روپرت کولویل افزود پیلای همچنین از دولت موقت مصر می خواهد توضیح دهد آیا قصد دارد مرسی و دستیاران نزدیک او را محاکمه کند یا خیر .

متحدان اخوان المسلمین وابسته به مرسی برپایی تظاهراتی گسترده را در روز جمعه در اعتراض به برکناری مرسی توسط ارتش مصر خواستار شده اند . مرسی و دستیاران وی در حال حاضر در مکانی نامشخص بازداشت هستند.صدها نفر از طرفداران مرسی بازداشت شده اند و حکم بازداشت برخی از رهبران اخوان المسلمین نیز صادر شده است . 

دولت موقت مصر برخی از رهبران اخوان المسلمین را پس از درگیری هشتم ژوئیه که کشته شدن بیش از 50 نفر از طرفداران مرسی را در پی داشت ، به تحریک به خشونت متهم کرده است . پیلای ده روز قبل با سفیر مصر در ژنو دیدار کرد و اطلاعات درباره مرسی و دستیاران وی را خواستار شد.کولویل افزود پیلای فهرستی کامل از افراد بازداشت شده و افرادی که حکم بازداشت برای آنها صادر شده است را درخواست کرده است اما مصری ها هنوز هیچ پاسخی به این درخواست ها نداده اند .

وی تصریح کرد :« ما به ویژه خواستار اطلاعات درباره مرسی و تیم ریاست جمهوری او و همچنین دیگر افراد بازداشت شده هستیم .»کولویل گفت پیلای به دولت جدید مصر اعلام کرده خواستار اعزام هیئتی به مصر است تا تحقیقات بیشتری را درباره تیراندازی ها و روش های به کار گرفته شده انجام دهند.

برچسب ها: پیلای ، توضیح ، دولت ، موقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار