یک روزنامه تونسی فاش کرد شبکه تروریستی القاعده با برخی طرفها در ترکیه ارتباط دارد.این طرفها نیز مسئولیت نقل و انتقال تروریستها را از ترکیه به سوریه و درمان تروریستهایی را که در سوریه زخمی می شوند به عهده دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا ) ، روزنامه التونسیه نوشت : بین اعضای شبکه القاعده مستقر در مرزهای ترکیه و سوریه و برخی طرفها در ترکیه از طریق بعضی انجمنهای خیریه از جمله انجمن خیریه « مهربانان امانت دار » ارتباط وجود دارد. این انجمن مسئول انتقال آن دسته از اعضای القاعده به ترکیه است که در سوریه و در جنگ با نظام این کشور زخمی می شوند تا در بیمارستانهای ترکیه درمان شوند و سپس آنها را برای جنگ مجدد به سوریه باز می گرداند. 

التونسیه نوشت سه فرد تونسی عضو جبهه النصره که توسط نیروهای امنیتی ترکیه در منطقه عفرین در سوریه دستگیر شده اند از این ارتباط پرده برداشتند.التونسیه نوشت محمد بن موسی متولد 1979و نادر بن علی ورفلی متولد 1987و یوسف مصطفی عکاری اطلاعاتی داده اند که نیروهای امنیتی ترکیه آن را خطرناک و مهم دانسته اند.

آنها همچنین از وجود گروه کوچکی به نام «گردان ایمان» خبر دادند که از شماری از سوریهای مرتبط با نظام ترکیه تشکیل شده است و مقر آنها نیز در کفرتخاریم قرار دارد.مأموریت اصلی این گروه نیز نقل و انتقال جنگجویان بین دو طرف و رساندن آنها به اردوگاههای القاعده و و جلوگیری از پیوستن آنها به شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد سوریه است.نیروهای امنیتی ترکیه به تازگی 12فرد عضو جبهه النصره را دستگیر کرده اند.

برچسب ها: افشا ، ارتباط ، شبکه ، القاعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار