آیت‌الله خاتمی در جمع کارکنان و خانواده‌های قرارگاه پدافند هوایی:

زمینه‌ساز کودتای آمریکایی در مصر بی لیاقتی مسئولانی بود که قدر بیداری اسلامی را ندانستند

عضو هیئت ‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: خروجی انقلاب ما یک انقلاب خالص و شفاف اسلامی است، اما در مصر و دیگر کشورها نعمت وجود امام (ره) و مقام معظم رهبری را نداشتند و به چنین روز سیاهی افتادند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله "سید احمد خاتمی" در شب وفات حضرت خدیجه (س) با حضور در شهرک شهید بهشتی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در جمع کارکنان و خانواده‌های این قرارگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) گفت: پیامبر بزرگوار اسلام در زمان وفات این بانوی بزرگوار و خادم اسلام یک سال را اعلام عزا کردند. ایشان شخصیتی وفادار به پیامبر و خدمتگزار به اسلام بودند، که اجر این وفاداری و خدمتگزاری هدیه‌ای با عظمت چون فاطمه از طرف خداوند به ایشان بود.

عضو هیئت ‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطرح کردن مسئله سبک زندگی دینی توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: حضرت آقا در این مورد ارائه طرح بسیار بزرگی کردند، چرا که ما به توفیق الهی در تشکیل حکومت اسلامی موفق عمل کردیم و این کار بسیار بزرگی بود.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: شما ببنید در مصر، تونس، لیبی و یمن، این‌ها هم وارد انقلاب شدند، اما خروجی آن‌ها چه شد، خروجی انقلاب ما یک انقلاب خالص و شفاف اسلامی است، اما در مصر و دیگر کشورها نعمت وجود امام (ره) و مقام معظم رهبری را نداشتند و به چنین روز سیاهی افتادند.

وی تصریح کرد: تردیدی نیست آن‌چه که در مصر اتفاق افتاده یک کودتای کاملاً آمریکایی مانند کودتای 28 مرداد 1332 است، که البته زمینه‌ساز آن بی لیاقتی کسانی بود که روی کار آمدند و قدر بیداری اسلامی را ندانستند؛ سخن این است که یک بخش کار که حکومت اسلامی بود در کشور ما انجام شد و ما برای اسلامی کردن جامعه کار بزرگ‌تری پیش رو داریم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری فرمودند سبک زندگی اسلامی، ایشان دقیقاً هم درد و هم درمان را مطرح کردند و در این مورد هم صدا و سیما و هم روزنامه‌ها و خطبا باید بگویند.

آیت‌الله خاتمی در پایان با اشاره به ویژگی‌های خانواده اسلامی گفت:خانواده‌ای اسلامی است که دین در زندگی آن خانواده حاکم باشد باید خانه را خانه احترام به احکام دینی قرار داد و برای این کار چند راه وجود دارد که اولین آن حضور در جلسات دینی به عنوان یک ضرورت است نه یک تشریفات، دوم، استفاده از کالاهای دینی و محصولات قرآنی و ایجاد صفای دینی در خانواده و سوم آشنایی با فرهنگ زندگی خانوادگی از طریق اشاعهٔ فرهنگ مطالعه و آگاهی از حقوق زن و مرد وظایف متقابل آن‌ها و آموزش این موارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار