خدمات پرستاری در تمام ساعات شبانه روزی باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت هم برای برطرف کردن مشکلات پرستاری فرصت فوق العاده ای است که همه این مصوبات در هیئت دولت به نفع جامعه پرستاری بود.  

وی گفت: اگر بیمه ها خدمات تعریف شده پرستاری را پوشش دهند به لحاظ مادی و معنوی برای پرستاران بسیار ارزشمند است و تا حدودی از سخت و زیان آور بودن حرفه پرستاری کاسته می شود.  

وی با بیان اینکه خدمات پرستاری و پزشکی باید از طریق بیمه ها و نه از طریق مردم تامین شود تصریح کرد: اگر قرار است این هزینه ها به بیماران تحمیل شود به مشکلات مالی بیماران اضافه می شود . 

وی با بیان اینکه تعرفه خدمت پرستاری در ساعت 4 صبح متفاوت از تعرفه خدمت پرستاری در ساعت 9 شب است اذعان داشت: همه این تفاوت ها در تعرفه گذاری لحاظ شده است اما بیمه باید همه این خدمات را پوشش دهد. 

وی با تاکید بر ضرورت وجود بیمه های سلامت محور و سلامت نگر یاد آور شد: ما نیز در مجلس شورای اسلامی از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به شدت حمایت می کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار