گروه اخوان المسلمین موافقتش را با میانجگیری برای حل بحران سیاسی با نظارت اتحادیه اروپا تکذیب و به شرکت در تظاهرات میلیونی که امروز جمعه برگزار می شود دعوت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،‌ "احمد عارف" سخنگوی رسمی اخوان المسلمین گفت جمعه تظاهرات میلیونی جدیدی با شعار « شکستن کودتا » برگزار خواهد شد.

این گروه در دو بیانیه درباره کابوس خطرناکی که مصر با آن مواجه است و این کشور را به سوی جنگ داخلی و درگیری بین ملت و ارتش و وقوع دو دستگی در داخل ارتش سوق می دهد هشدار داد .

احمد عارف افزود اگر چنین وضعی پیش بیاید نتیجه بازگشت شماری از فرماندهان ارتش به دخالت در سیاست و کودتا علیه مشروعیت و بازداشت رئیس جمهور غیر نظامی منتخب و ارتکاب قتل عامهای خونین خواهد بود .

این گروه همچنین کسانی را که گروه کودتاچی توصیف کرد به خیانت در امانت و نادیده گرفتن سوگند پس از کودتا علیه مشروعیت متهم و اعلام کرد کودتای نظامی یک صفحه تاریک در مصر است که باید بسته شود و ملت برای بازپس گیری انقلابش پافشاری می کند به همین سبب باید تظاهرات امروز گوشهای کودتاچیان را گوش کر کند و ریشه آنها را بر کند .

عارف گفت: اینکه گفته می شود اخوان المسلمین و یا دیگران در ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتای نظامی با فرماندهان کودتای نظامی گفتگو می کنند به هیچ وجه صحت ندارد . ما به روشنی دیدگاههای خود را به طرفهای مخالف اعلام و تأکید کرده ایم با کودتای نظامی مخالفیم و به کشورها به ویژه زمانیکه با مقامات اتحادیه اروپا دیدار کرده ایم گفته ایم این کودتای نظامی و کشتار کسانی را که به صورت مسالمت آمیز تظاهرات می کنند محکوم می کنیم . در عین حال ما از هرگونه پیشنهادی که در چارچوب قانون اساسی باشد و به دور از هرج و مرج و خرابکاری باشد و همچنین حرکت در مسیر نامشخص باشد استقبال می کنیم . کودتاچیان می خواهند ارتش و ملت مصر را به سمت و سوی مسیر نامشخص پیش ببرند.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار