رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت:‌ امروز سليقه‌اي پيروز شده است كه خواست بسياري از دلسوزان،‌ فعالان و ساير نهادهاي اجتماعي است و بايد سعي كنيم اين قدر مشترك را حفظ كنيم و از لطمه‌زدن به آن بپرهيزيم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي" در مراسم افطاري جامعه اسلامي مهندسين كه پنج‌شنبه شب در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به اينكه قرار بود حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري سخنران جلسه باشند گفت: ما انتظار حضور ايشان و شكستن روزه سكوت‌شان را در اين جلسه داشتيم.  
 
رئيس سازمان بازرسي كل كشور اظهار داشت: خدا را شاكريم كه بار ديگر ما را به ضيافت خود دعوت كرد چرا كه اين ضيافت داراي تشريفاتي در شأن خداوند سبحان بوده و تشرف انسان به آن به معناي تجليل انسان و كرامت بخشيدن به او است.  
 
وي افزود: تركيب انسان كه اشرف مخلوقات تكويني است با قرآن به عنوان اشرف تشريع خداوند،‌ آن هم در ماه مبارك رمضان و در شب قدر بر قلب حضرت محمد (ص) كه اشرف انسان‌ها است صورت گرفت، بنابراين ماه رمضان تجميعي از بهترين‌ها است.  
 
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي با اشاره به كلام خداوند كه مي‌فرمايد؛ "اي كساني كه ايمان آورده‌ايد روزه را بر شما واجب كردم همانگونه كه بر پيشينيان شما واجب كردم شايد كه با تقوا شويد"، اظهار داشت:‌ تقوا محصول ماه مبارك رمضان و نتيجه تجميع همه زيبايي‌هاي خلقت است كه در وجود انسان ايجاد مي‌شود.  
 
وي ادامه داد:‌ تقوا پيشگي به معناي مراقبت و مراعات امر و نهي خداوند است و براساس آيات قرآن اگر تقوا پيشه كنيم خداوند به ما فرقان خواهد داد تا بتوانيم در مسائل راه درست را انتخاب كنيم.  
 
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به آيه ديگري از قرآن كريم گفت:‌ اگر تقوا داشته باشيم خداوند بر علم ما خواهد افزود و همچنين براي ما راه نجات قرار خواهد داد و اگر اهل تقوا شويم اقتصاد، رزق و روزي و رفاه ما را از طريقي كه حتي محاسبه نمي‌كنيم تامين خواهد كرد.  
 
حجت الاسلام والسملمين پورمحمدي افزود: اين روزها با موفقيت بزرگي مواجه شديم و حماسه سياسي دستاورد ملت بزرگ ايران است كه در پي تاكيدات مقام معظم رهبري محقق شد.  
 
وي اظهار داشت: سلامت رفتاري، سلامت ذهني،‌ اجتماعي و سياسي كه از آن به عنوان تقواي سياسي و اجتماعي ياد مي‌كنيم سبب شد خداوند اين رزق و روزي را خارج از محاسبات به ما عطا كند.  
 
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري كه فرمودند؛ "راي به منزله حق‌الناس است" تصريح كرد: ما به يكديگر احترام گذاشته، به مرز ديگران تجاوز نكرده و حتي حق انساني كساني كه نظام را قبول نداشتند پذيرفتيم و اين همان تقواي سياسي است.  
 
حت الاسلام والمسلمين پورمحمدي ادامه داد: اصولگرايي به اين معناست كه ما بايد بيش از ديگران به قانون اساسي و فرمايشات امام و مقام معظم رهبري و حق عامه پافشاري داشته باشيم و اين به معناي اصولگرايي و تقواي سياسي اجتماعي است.
 
وي گفت: اگرچه عده‌اي پيروز نشده و كانديداي مورد نظرشان راي نياورد اما وقتي جمع‌بندي مي‌كنيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه بهترين دستاورد براي ما فراهم شده است كه اين مسئله بر اساس همان تقواي سياسي صورت پذيرفت.  
 
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به شرايط خطيري كه در كشور و منطقه وجود دارد، اظهار داشت: در كشور تونس و مصر كودتا انجام مي‌شود و اسم آنرا تحول اجتماعي و خواست مردم مي‌گذارند، همچنين انسان‌ها را با نام دفاع از انسانيت و دفاع از حقوق آنها مي‌كشند و به بهانه دفاع از ارزش‌ها و دفاع از دين اسلام به كشورها تروريست اعزام مي‌كنند.  
 
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي ادامه داد: جريان سلطه و استكبار در منطقه به جنگ‌افروزي پرداخته اما آنچه عجيب است اين است كه كار را با پول شيوخ منطقه و بهره‌گيري از سربازان ارزان قيمت سلفيت و وهابيت انجام مي‌دهد.  
 
وي افزود: مقام معظم رهبري فرمودند؛ شرايط امروز كشور را به پيچ خطرناك تاريخي تشبيه كرده‌اند و در اينجا اين سوال مطرح مي‌شود كه چگونه بايد از اين مرحله خطير عبور كنيم.
 
رئيس بازرسي كل كشور با اشاره به آيه قرآن كه خداوند مي‌فرمايد؛"اي مومنين اگر در مقابل امواج دشمن قرار گرفتيد بايستيد و مقاومت كنيد و خدا را بسيار آوريد اگر مي‌خواهيد به پيروزي برسيد"، گفت: براي رسيدن به پيروزي بايد اولا پايداري داشته و علاوه بر آن به ياد خدا باشيم.  
 
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي ادامه داد:‌ خداوند در ادامه آيه مي‌فرمايد؛ اطيعوالله و اطيعوالرسول و براي اينكه بتوانيم از اين مرحله عبور كرده و به رستگاري برسيم بايد از خداوند اطاعت كرده و همچنين از رسول خدا نيز پيروي كنيم.  
 
وي عنوان كرد: رسول همان دستور خدا را مي‌دهد اما عبارت اطيعوالرسول غير از رسول خداست كه جايگاه ولي خدا را نشان مي‌دهد و در زمان ما حكايت از دستورات خدا كه توسط فقهاي شوراي نگهبان تاييد شده و اطاعت از رسول همان اطاعت از مقام معظم رهبري است.  
 
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به ادامه آيه تصريح كرد: اطاعت از خدا و رهبر حق و الهي بايد به شرط آن باشد كه تنازع نكنيم و چنانچه انتقاد كرده و تحليل و بررسي انجام دهيم بسيار مفيد و در راستاي تعالي است كه اين مطلب منطبق بر روش ديني ما است، اما نبايد اين مسائل تبديل به تنازع شده و منجر به ايجاد سوءظن و كشمكش شود.  
 
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي ادامه داد: امروز خدا به ما لطف كرده و كشور در وضعيت متعادلي قرار دارد و ما حق نقد دوره گذشته را داريم اما نبايد راهكارهاي مقابله‌آميز و مانع‌تراشي را در پيش گرفته و فضاي ياس و نااميدي ايجاد كنيم.  
 
وي اظهار داشت: به هر حال ما اصولگرايان بايد بپذيريم محصول فعاليت تبليغي ما پيروز نشده است و ما در قواي سه‌گانه حضور زيادي داشته و شايد آن طور كه بايد به وظيفه خود عمل نكرديم.  
 
رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: بايد نسبت به خدمات و تلاش‌هايي كه در دولت گذشته انجام شده انصاف داشته و شاكر باشيم و در مقابل نبايد به بزرگنمايي فعاليت‌ها بپردازيم به گونه‌اي كه عده‌اي بهشتي برين را معرفي مي‌كنند و هر دو طرف اين مسئله منجر به افراط و تفريط مي‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي بيان كرد:‌ واقعيت آن است كه كارهايي صورت گرفته و دستاوردهايي داشته‌ايم كه برخي كاستي‌ها نيز وجود دارد و با توجه به منابع عظيم كشور و ظرفيت‌ها، همچنين مديران با تجربه مي‌توان جمع‌بندي كرد كه خروجي‌ها ناقص و بهره‌وري‌مان خوب نبوده است.  
 
وي با بيان اين مطلب كه حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني قدر مشترك مطالبات همه دلسوزان انقلاب است تصريح كرد: امروز سليقه‌اي پيروز شده است كه خواست بسياري از دلسوزان،‌ فعالان و ساير نهادهاي اجتماعي است و بايد سعي كنيم اين قدر مشترك را حفظ كنيم و از لطمه‌زدن به آن بپرهيزيم.  
 
رئيس سازمان بازرسي كل كشور ادامه داد: در اين پيچ تاريخي وظيفه همه ما كمك به رئيس‌جمهور منتخب است، خوشبختانه در مواضع وي نيز قانون‌گرايي، تابعيت از رهبر معظم انقلاب، عقل‌گرايي، مشورت و احترام به همه جريانات وجود دارد كه اينها همان مواضع اصولگرايي است و مي‌توانيم بگوييم اگرچه محصول تبليغاتي ما پيروز نشد اما محصول فكري اصولگرايي راي آورده است.  
 
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي اظهار داشت: همه بايد اين مبناي فكري را تقويت كنيم تا به سلامت از پيچ تاريخي عبور كرده و اوضاع كشور سامان يابد.  
 
وي گفت: بايد از اين فرصت استفاده كرده و خود را بازسازي كنيم و از آنجا كه در مسند اجرايي قرار نداريم بهتر مي‌توانيم نوع فعاليت‌ها را بررسي كرده، خود را بسنجيم و با توشه‌ بهتر آماده شويم.  
 
رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود: بايد عيوب خود را برطرف كرده و با قوت و هماهنگ در عرصه دفاع از رهبري و انقلاب حضور پيدا كنيم چرا كه ضعف‌هاي ما منجر به ناكامي‌ ما شد.  
 
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي در پايان خاطرنشان كرد: بايد از ماه مبارك رمضان بهره بگيريم و مبناي حركت خود را تقوا قرار دهيم تا خداوند جوانان را در راه انقلاب حفظ كرده و رهبري و كشور را در پناه خود نگه دارد. 

انتهاي پيام/  
 

برچسب ها: محمدی ، روحانی ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار