رئيس جمهور کشورمان گفت: امروز شرايط به گونه‌اي است كه ايران و عراق بايد دست به دست هم دهند و مجالس دو کشور، كميته مشتركي تشكيل دهند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، اعزامي به کشور عراق، "محمود احمدي‌نژاد" در مجلس اعلاي عراق اظهار داشت: نقش پارلمان و نمايندگان مردم در تقويت روابط نقش بسيار مهم و تعيين‌كننده‌اي است و از اينكه امروز عراق به سمت اقتدار و امنيت سوق پيدا مي‌كند بسيار خوشحاليم.  
 
وي با تاکيد بر اينکه دو كشور همكاري‌هاي سازنده و فزاينده‌اي داشته‌اند، ادامه داد: امروز فاصله‌ بين دو كشور برداشته شده است و گفتگوهاي خوبي با كفيل رياست جمهوري و نخست وزير داشته‌ايم و تصميماتي براي توسعه روابط گرفته‌ايم.  
 
احمدي نژاد اظهار داشت: امروز در بخش برق  و انرژي همكاري‌هاي خوبي در حال شكل‌گيري است بيش از 6 ميليون مسكن در ايران در 4 سال اخير ساخته شد كه ما تجربيات‌مان را در اختيار شما قرار خواهيم داد، از نقش مجلس عراق در توسعه روابط با ايران مطلع هستيم.  
 
وي نقش ايران و عراق را بسيار موثر دانست و ادامه داد: همه ما از شرايط منطقه اطلاع داريم، صرف نظر از اينكه اين تحولات ممكن است براي حزب يا گروهي منفعت داشته باشد نيازمند همدلي جمعي هستيم، زيرا بعضي از دشمنان منطقه از جمله صهيونيست‌ها از برخي از اين تحولات احساس رضايت مي‌كنند و نمي‌خواهند ما مقتدر و پيشرفته باشيم.  
 
رئيس جمهور کشورمان تاکيد کرد: بايد بيش از گذشته دست برادري بدهيم و فارغ از هرگونه اختلاف سليقه كه محترم است بايد در سطح بالاتر نگاه تاريخي و بين‌المللي همه كشورها در پيشرفت و امنيت كامل باشند.  
 
وي تصريح کرد: حرف ما با هم كاملا يكي است و قلب من و قلب شما عميقا متاثر از تحولات اخير است ما براداراني هستيم كه نزديك به 1400 سال در برادري زندگي كرده‌ايم و هيچ دليلي ندارد برادران امروز در برابر همديگر قرار گيرند.
 
احمدي‌نژاد يادآور شد: بايد در مسير تفاهم مراقب دشمنان قسم خورده كه دشمن همه ما هستند و هيچ طايفه‌اي را به رسميت نمي‌شناسند باشيم. آنها نه شيعه و نه سني و نه كرد را مي‌شناسند،‌آنها فقط منافع خود را مي‌شناسند.  
 
وي با تاکيد مجدد بر نقش ايران و عراق گفت: براي دعوت به تفاهم در مهر، گروه‌ها مي‌توانند با هم تفاهم كنند و درگيري‌هاي مصر اگر خداي نكرده ادامه پيدا كند يك ستون محكم در منطقه آسيب مي‌بيند.
 
رئيس جمهور کشورمان گفت: امروز شرايط به گونه‌اي است كه ايران و عراق دست به دست هم دهند و مجلس ايران وعراق كميته مشتركي تشكيل دهند و با گروه‌هاي مختلف براي آرامش و همدلي صحبت كنيم.  
 
وي با اشاره به اينکه قطعا دشمنان در درازمدت سود نخواهند برد و در آينده نزديك جايي براي دشمنان بشريت در منطقه نيست، گفت: ما همه توان خود را براي همدلي و وحدت به كار خواهيم برد و مطمئنا مجلس عراق نيز نقش تاريخي خود را ايفا خواهد كرد.  
 
رئيس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: من از طرف جناب آقاي لاريجاني از شما نمايندگان محترم و شخص رئيس براي حضور در ايران دعوت مي‌نمايم. 

احمدي نژاد در مراسم ضيافت افطاري رييس ائتلاف ملي عراق شرکت کرد

محمود احمدي‌نژاد در ادامه برنامه‌هاي اولين روز از سفر به کشور عراق، پس از ديدار و مذاکره با مقامات بلند پايه عراقي و حضور در مجلس اين کشور، در مراسم ضيافت افطاري که از سوي ابراهيم جعفري، رييس ائتلاف ملي عراق ترتيب داده شده بود، شرکت کرد.

در اين مراسم علاوه بر رئيس جمهور و ابراهيم جعفري هيات هاي عالي ايران و عراق نيز حضور داشتند.

انتهای پيام/
برچسب ها: پارلمان ، نمایندگان ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار