ام. جي روزنبرگ سناتور سابق امريکا در مقاله اي به تلاشهاي اخير نخست وزير رژيم اسرائيل اشاره کرد و نوشت نتانياهو مصمم است نشان دهد انتخابات جديد ايران هم تغييري در ديدگاه هاي جمهوري اسلامي در مورد برنامه هسته اي ايجاد نخواهد کرد .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ام. جي  روزنبرگ سناتور سابق امريکا در مقاله اي که ميدل ايست آن را منتشر کرد به تلاشهاي اخير نخست وزير رژيم اسرائيل اشاره کرد و نوشت نتانياهو مصمم است نشان دهد انتخابات جديد ايران هم تغييري در ديدگاه هاي جمهوري اسلامي در مورد برنامه هسته اي ايجاد نخواهد کرد .

لابي اسرائيل ايران را محور فعاليت هاي خود در کاخ سفيد قرار داده و با موفقيت پيش نويس هايي تهيه ميکند و به راحتي دموکراتها و جمهوري خواهان را متقاعد مي سازد که تحريم هايي ضدایرانی به اجرا در آورند و به همراه آن قطعنامه هايي صادر ميکند که در آنها تصريح شده  اگر ايران دست از برنامه هسته اي خود برندارد امريکا با اين کشور وارد جنگ خواهد شد.

اما آستانه ای که نتانياهو در مورد آن صحبت مي کنند چيست؟تنها چيزي که از زمان  هشدار قبلي نتانياهو در قبال ايران تغيير کرده اين است که ايران رئيس جمهور جديد خود را انتخاب کرده است، که به نظر مي رسد  او مصمم است تنش ها را در منطقه کاهش دهد. "يوسي ملمان" از نويسندگان امور اطلاعاتي اسرائيل مي نويسد« انتخاب حسن روحاني براي ايران،غرب و اسرائيل يک «تغيير دهنده» است زيرا او به احتمال فراوان از تقابل هسته اي اجتناب خواهد کرد.»

بنابراين لابي اسرائيل را وا داشته تلاش خود را بکنند . نام اين بازي اين است که وانمود کنند انتخاباتي در ايران انجام نشده و همه(مقامات) همان افراد قبلي هستند و تحريم هاي بيشتري بايد اعمال و اگراين کارها اهداف نتانياهو را محقق نکردند ،«گزينه جنگ» تنها جواب نتانياهو است.

 خبرنگار ويژه واشنگتن اسپکتيتور در ادامه  مينويسد : اگر شما شک داريد که نقشه همين است،کافي است آخرين پيام ويدئويي آيپک را چک کنيد.اين فيلم  ويدئويي کمتر از دو دقيقه است اما اين  فيلم ايران را در تمام مشکلات منطقه از سوريه گرفته تا سودان  مقصردانسته  و مي گويد:«جمهوري اسلامي سايه سياهي را در منطقه انداخته ....و در تمام مدت براي ساخت تسليحات هسته اي مي تازد.»

 البته هيج اشاره اي به انتخابات ايران نمي شود.و اين نکته کليدي است. يعني اينکه :ايران تغيير نخواهد کرد.ايران نمي تواند تغيير کند.اين پيام ويدئويي با اين جملات به پايان مي رسد .نماينده سابق کنگره مي افزايد، يعني تحريم ها را افزايش دهيد تا ايران بداند روحاني هر کاري بجز انجام خواسته نتانياهو( مبني بر تعطيلي کامل برنامه هسته اي) بکند، هيچ سودي ندارد.

 آيا کنگره به اين پيام اعتنا خواهد کرد؟آيا کنگره از آيپک و نتانياهو پيروي خواهند کرد وبه  اين مسئله که ابتدا بايد به سخنان رئيس جمهور ايران را  گوش کنند توجهي نخواهند کرد ؟ آيا آنها از اوباما درخواست خواهند کرد که هرگونه کاهش تحريم هاي ايران را رد کند؟

  جواب همه اين سئوالات «بله» است.

فصل انتخابات 2014 آغاز شده و آيپک براي دموکراتها حياتي است. درست همانند جمهوري خواهان ، آنها فکر مي کنندگزينه نظامي جواب اکثر مسائل خارجي است و برخلاف دموکراتها،درديدگاه  سياست خارجي آنها  اسرائيل استثنا نيست. اما از طرف ديگر اوباما خواهان جنگ نيست.

وي در پايان ميگويد، همانطور که قبلا هم نوشته ام اوباما به اسرائيل اجازه مي دهد هر کاري که مي خواهد در کرانه باختري بکند تا با اين کار گفتن« نه» به حمله عليه ايران آسانتر شود.همه کارهايي که براي راضي کردن نتانياهو انجام مي دهد براي اين است که اعتباري براي خود نزد اسرائيلي ها فراهم کند.بنابراين او قادر است در برابر نقشه هاي نتانياهو مقاومت کند و اسرائيل را از انجام آنها منع کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار