وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در اداره کتاب این وزارتخانه همت مضاعفی انجام شده تا مشکل کتاب های بلاتکلیف تا قبل از پایان دولت دهم برطرف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست و ضیافت افطار با اهالی فرهنگ، نویسندگان، ناشران و شاعران افزود: مایه مباهات است که اهالی فرهنگ برای رونق و رشد کتابخوانی، چاپ و نشر کتاب در خدمت فرهنگ و هنر و علم و دانش جامعه هستند.
 
حسینی، کتاب را بوستان معرفت، خورشید بی غروب، آیینه تنویر، حافظه تاریخ و پیوند دهنده گذشته و آینده توصیف کرد و ادامه داد: درباره این یار مهربان هرچه گفته شود باز جای سخن وجود دارد.
 
عضو کابینه دولت دهم به انجام دور سوم سفرهای استانی دولت با عنوان رویکرد فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این دوره با تصمیمات و اقدامات انجام شده دولت، شاهد رشد چشمگیری در عرصه ترویج کتاب، سرانه مطالعه و توسعه کتابخانه های کشور در زمینه های مختلف بوده ایم.
 
حسینی در ادامه با اشاره به مشکل بحث مربوط به معافیت مالیاتی کتابفروشان و ناشران اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده در دولت و برگزاری جلسات مختلف، بحث معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان با سازمان امور مالیاتی نهایی شده و این قشر از این پس می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به موضوع لایحه مالکیت معنوی اشاره کرد و گفت: طی ۱۵۰ جلسه اصلی و فرعی در کمیسیون لوایح دولت مقرر شد تا یک لایحه جامع و کامل تا قبل از پایان این دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارایه شود.
 
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مجموع اقدامات انجام شده در عرصه نشر و چاپ کتب، امروز شاهد رشد چشمگیر فرهنگ مطالعه و سرانه آن در چهار سال گذشته و دولت دهم در کشور هستیم.
 
در ادامه این آیین، اتحادیه ناشران و شماری از اهالی فرهنگ در کشور با اهدای لوح از خدمات ارزنده و حمایتهای چهار ساله سید محمد حسینی در جایگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر کردند.
 
نشست و ضیافت افطار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ، نویسندگان، ناشران، شاعران شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی و هنری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد./ص
برچسب ها: وزیر فرهنگ ، کتاب ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار