آهنگساز کشورمان گفت: استودیو هایی که به شکل رسمی در تهران و شهرستانهای این استان هستندو پرونده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند این مراکز کار هایی را که ضبط و تولید می کنند به نوعی تحت کنترل است و دارای مجوز است .

کامبیز روشن روان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد نظارت ستاد صیانت و حمایت از آثار هنرمندان گفت :استودیو هایی که به شکل رسمی در تهران و شهرستانهای این استان هستندو پرونده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند این مراکز کار هایی را که ضبط و تولید می کنند به نوعی تحت کنترل است و دارای مجوز است .

وی در ادامه این مطلب افزود :اگر برخی مواقع مشکلی و مسئله ای در کار ضبط این گروهها پیش بیاید این استودیو ها موظف هستند که این کار ها را درست تحویل دهند و بعد اسم این استودیو ها می تواند بروی برچسب لوح فشرده این تولیدات در حوزه موسیقی کشور باشد .

این هنرمند حوزه موسیقی کشوربا اشاره دبه وجود تعداد انبوهی از استودیو های بدون مجوز در کشود تصریح کرد: ولی استودیو هایی که بدون مجوزتاسیس شده اند و ثبت هم نشده اند ،که تعداد این استودیو ها در کشور بسیار زیاد است معمولا کنترلی بروی این استودیو ها نیست و این استودیو ها هر آنچه را که به حر حال متقاضی لازم داشته باشد را ضبط می کنند .

روشن روان این استودیو ها را فاقد قدرت خلق کار هایی پیچیده دانست و اظهار داشت : معمولا استودیو هایی خیلی کوچک هستند و امکانات آنها نسبت به استودیو های حرفه ای چندان خوب نیست و به طور عمده با سیستم های کامپیوتری خیلی معمولی کار می کنند و کار های پیچیده ای هم در این استودیو ها ضبط نمی شود و چون تحت کنترل نیستند هیچ تعهدی نسبت به کمپانی های تولید ندارند آن کسی که کارش را در این استودیو ها ضبط می کند می داند که ریسک کیفیتی را هم قبول کرده است ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.