کاپیتان تیم ملی جودوی کشورمان گفت: مسابقات مسکو یکی از 5 تورنمنت معتبر جهان در جودو است و من هم برای اولین بار است که در این پیکارها شرکت می کنم.

امیر قاسمی نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: رقابتهای گراند اسلم مسکو در روزهای 29 و 30 تیر در حالی برگزار می شود که بهترینهای جودوی دنیا همچنین قهرمانان المپیک 202 لندن، در آن حضور دارند، به همین دلیل سطح بالایی دارد و فکر می کنم کسب نتیجه برای جودوکاران ایران سخت باشد.

وی در خصوص وضعیت آمادگی اش بیان کرد: تمرینات ما در اردو روند طبیعی خود را طی کرد و به آمادگی نسبی رسیده ایم، اما به نظر من بهترین چیزی که می تواند به بهتر شدن وضعیت ما کمک کند حضور در رقابتهای برون مرزی و مبارزه با رقبای خارجی است.

قاسمی نژاد ادامه داد: اکنون مسابقات جودو به صورت هفته ای برگزار می شود و بیشتر کشورها جودوکاران خود را به این تورنمنتها می فرستند، این به آنها کمک می کند تا هم سطح بازی خود را ارتقا دهند و هم جایگاهشان را در رنکینگ فدراسیون جهانی بهبود ببخشند، با این وجود، ما در ایران بسیاری از مسابقات بین المللی را که می توانند برایمان امتیاز آور هم باشند به دلایل مختلف از جمله مخالفت شورای برون مرزی از دست می دهیم.

وی اضافه کرد: در هر مسابقه ای که شرکت می کنیم به راحتی متوجه پیشرفت حریفانمان می شویم، رقیبانی که پیش از این به راحتی شکست می دادیم اکنون دیگر برایمان مانع جدی به حساب می آیند، حضور مداوم در اردوهای داخلی خوب است اما چون همه حریفانمان، داخلی و کسانی هستند که همیشه با ما تمرین می کنند شاید نتواند به اندازه حضور در مسابقات بین المللی به پیشرفت ما کمک کند.

دارنده مدال برنز رقابتهای جودو قهرمانی آسیا 2013 به حضورش در اردوی مشترک گرجستان همراه تیم جوانان ایران اشاره کرد و در این باره گفت: اردوی مشترک گرجستان همره تیمهای آلمان، فرانسه و گرجستان و جوانان ایران در دهکده ای خوش آب و هوا برگزار شد که من و محمد جواد محجوب تنها جودوکاران ایران در رده سنی بزرگسالان بودیم که در این اردو شرکت کردیم، از وضعیت تمریناتمان بسیار راضی هستم ، به خصوص اینکه من و محجوب با مربیگری مسعود خسروی نژاد، تمریناتمان نسبت به سایر جودوکاران حاضر در اردو بیشتر و پرفشارتر پیگیری شد.

قاسمی نژاد در پایان تاکید کرد: من برای اولین بار است که در مسابقات گرانداسلم مسکو شرکت می کنم، به همین دلیل تا در آنجا مبارزه نکنم نمی توانم پیش بینی کنم که چه عملکردی خواهم داشت./آق
برچسب ها: قاسمی نژاد ، مسکو ، جودو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار