خبرنگار الميادين در قاهره گفت ارتش مصر پيش از آغاز عمليات گسترده خود در سينا، از ساکنان غيرنظامي مي خواهد به مناطق امن نقل مکان کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ محمد العارف گزارشگر شبکه تلويزيوني الميادين در قاهره در ارتباط زنده با اين شبکه گفت: «ارتش مصر عمليات نظامي گسترده اي را در صحراي سينا آغاز کرده است. اين عمليات، دومين لشکر کشي بزرگ ارتش مصر در سينا از زمان جنگ اکتبر 1973 محسوب مي شود.

به گفته منابع نظامي موثق، اين عمليات ماه ها طول خواهد کشيد تا شبه جزيره سينا به طور کامل از حضور جنايتکاران و گروه هاي مسلح پاکسازي شود. نيروهاي ارتش مصر قصد دارند از غيرنظاميان در سينا بخواهند به مناطق امن در استان هاي آرام نقل مکان کنند تا زماني که عمليات ارتش به پايان برسد سپس به منازل خود در سينا بازگردند. هدف ارتش مصر از اين درخواست، پيشگيري از آسيب ديدن غيرنظاميان است و نشان مي دهد ارتش قصد دارد عملياتي گسترده انجام دهد. 

گفته مي شود هواپيماهاي اف-16 و همچنين هواپيماهاي بدون سرنشين ارتش مصر در اين عمليات شرکت خواهند داشت و صدها دستگاه خودرو نظامي که از راه دور کنترل مي شوند در اين عمليات مورد استفاده قرار خواهند گرفت تا کمترين آسيب به نيروهاي ارتش مصر وارد شود. رئيس ستاد ارتش مصر دستور داده است عمليات اطلاعاتي و تصويربرداري دقيقي در دو روز آينده در سينا اجرا شود و از آن عمليات محو کانون هاي تروريستي آغاز خواهد شد». 

خبرنگار الميادين افزود: «گروه هاي مسلح مستقر در سينا، حمله به مراکز نظامي و دولتي را در دستور کار خود قرار داده اند و گفته مي شود قصد دارند به اماکن غيرنظامي در سينا و ديگر استان هاي مصر نيز حمله کنند. در همين رابطه يک قطار در استان سوهاج در منطقه مصر عليا روز گذشته هدف تيراندازي قرار گرفت. تروريست ها قصد دارند تاسيسات حياتي را در مصر هدف قرار دهند».

برچسب ها: سینا ، صحرا ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار