مدیر عامل گاز استان تهران گفت : پارس جنوبی از ذخایر گاز مهمی برای کشور ما به حساب می آید با وجود حجم بالایی که در این مکان تولید و هم گاز تو لیدی آن صرف نیاز های داخلی می شود و هم منبع عظیم صادرات به حساب می آید با قاطعیت می توان گفت که نگین طلایی کشور به حساب می آید.

حسین نیا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت :پارس جنوبی از ذخایر گاز مهمی برای کشور ما به حساب می آید با وجود حجم بالایی که در این مکان تولید و هم گاز تو لیدی آن صرف نیاز های داخلی می شود و هم منبع عظیم صادرات به حساب می آید با قاطعیت می توان گفت که نگین طلایی کشور به حساب می آید.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد :ما هم اکنون در حوزه صادرات گاز عملکرد خوبی داریم زیرا آن را به کشور های مختلفی مانند ترکیه و افغانستان و سایر کشور های همسایه و برخی ملل دنیا صادر می کنیم صادرات گاز از طریق ایران به دنیا پیامدهای زیادی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی به همراه دارد.

مدیر عامل گاز استان تهران اضافه کرد :مهمترین حاصل صادرات گاز به کشور هایی مانند ترکیه ایجاد امنیت بیشتر برای کشور است زیرا تا زمانی که این کشور ها وابستگی انرژی به ایران دادرند جرئت تعرض به مرز های جمهوری اسلامی ایران را ندارند و این موضوع مهمترین پیامد صادرات گاز تلقی می شود.

حسین نیا در خاتمه اظهار داشت :نعمت گاز برای آیندگان هم است و باید در مصرف آن صرفه جویی کرد به همین خاطر نباید در استفاده از این تعمت الهی اصراف کردو آن را به هدر داد./س


برچسب ها: پارس جنوبی ، صادرات ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.