بحث اضافه شدن چند عیار پایین تر به سه عیار رسمی و استاندارد طلا در ایران که از سال گذشته مطرح و مورد بررسی در سازمان استاندارد قرار گرفته بود، منتفی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، پیشنهاد ساخت مصنوعات طلا را در عیارهای پایین تر و متنوع همچون  4، 9، 14 و 17  ، نخستین بار سال گذشته از سوی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران مطرح شد.
 با این وجود رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر مدعی شد که کاهش عیار طلا کیفیت آن‌را پائین می‌آورد و رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران هم با ایجاد تنوع عیاری در ساخت مصنوعات طلا مخالفت کرد.
در همین ارتباط عباداله محمدولی رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران با بیان این‌که مخالفان ایجاد تنوع عیار در تولید طلا  استدلال منطقی ندارند ،افزود: يکي از دلايل مخالف با اين طرح اينست که کاهش عیار طلا موجب کاهش کيفيت و سیاه شدن آن می‌شود، در حالی  که بدل‌های موجود در بازار یک تا دو سال ضمانت دارند.
وی افزود: مخالفت‌هایی درباره چگونگی کنترل و نظارت بر بازار طلا در صورت کاهش عیار وجود دارد که باید در راستای حل این مشکل نظارت‌ها بر بازار طلا افزایش یابد.
محمدولي  اظهار داشت: با اجرايي شدن اين پيشنهاد، بازار مصنوعات طلا در اختيار همه سليقه ها با هر توان مالي قرار مي گيرد و واحدهاي توليدي مشتريان خود را از دست نخواهند داد.
وی معتقد است ساخت طلا با عیارهای مختلف علاوه بر کاهش قیمت طلا، موجب رونق بازار می شود .
بر این اساس در دی ماه سال گذشته، مقرر شد کارگروهي متشکل از اتحاديه ها و تشکل هاي خصوصي تشکيل شود تا با بررسي کارشناسانه، نظر و جمع بندي نهايي خود را به سازمان استاندارد ارايه دهد
اما بهادر کاظمی به تازگی در خصوص تصمیم نهایی اخذشده در این کارگروه  اظهار داشت:در سال گذشته، درخواست‌هایی مبنی بر افزودن چند عیار به عیارهای رسمی طلا در بازار به دست ما رسیده بود که ما بعد از انجام نظرسنجی از مردم، تولیدکنندگان و فروشندگان به این نتیجه رسیدیم که امکان اجرایی شدن این پیشنهاد در شرایط کنونی وجود ندارد.
وی افزود: هم اکنون تصمیمی برای افزایش تعداد عیارهای رسمی طلا در ایران نداریم و عیارهای رسمی و استاندارد طلا در ایران ،در شرایط فعلی ، 18، 20 و 22 هستند که البته در آینده ممکن است تصمیمات دیگری در این خصوص گرفته شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: طلا ، عیار ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار