اگر طرح تولید داروهای وارداتی با روند موجود ادامه یابد تمامی داروهای اصلی کشور در داخل تولید خواهند شد.

رحیمی رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری و نوآوری رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح تولید داروهای وارداتی گفت: حمایت ما به داروهای جدید تعلق می گیرد چرا که طرح تولید داروهای وارداتی تا زمانی که در کل کشور به خودکفایی کامل برسیم ادامه خواهد داشت و فکر می کنم تا 2 یا 3 آینده اگر همین روند ادامه یابد کشور تمامی داروهای اصلی خود را در داخل کشور تولید خواهد کرد مگر دارویی که به هیچ وجه توجیه اقتصادی علمی و صنعتی نداشته باشد.
 
وی در ادامه تولید مواد اولیه داروهایی که به کشور وارد می شوند را جزء طرح های آینده اعلام کرد.
 
رحیمی همچنین از طرح تولید تجهیزات پزشکی وارداتی خبر داد و گفت: طرح تولید دارو از سه سال قبل شروع شده است و ادامه خواهد داشت و تا کنون 50 قرارداد به امضا رسیده است و از چند دارو نیز رونمایی شده  و حدود 36 دارو در حال اجرا است و این تا چند صد دارو ادامه خواهد داشت.

همچنین قرارداد پزشکی در حدود یک سال و نیم قبل با وزارت بهداشت به امضا رسید و تا به حال 17 قرارداد روی تجهیزات پزشکی مشخص را امضا کرده ایم و حدود 7 تا 8 وسیله دیگر در حال امضا است.

وی در ادامه افزود: طرح تولید تجهیزات پزشکی نیز تا زمانی که به خودکفایی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور دست پیدا کنیم ادامه خواهد داشت./ع2
برچسب ها: فناوری ، نوآوری ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار