مراسم سالروز بمباران شیمیایی روستای «زرده» شهرستان دالاهو استان کرمانشاه، 31 تیر ماه با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شیرمحمد کرمی گفت : روستای زرده 31 تیر 1367 و درست در روز عید قربان بمباران شیمیایی شد و بر اثر این فاجعه 275 نفر از اهالی روستا شهید و بیش از هزار نفر مصدوم شیمیایی شدند

وی با بیان اینکه متاسفانه با گذشت سالها هنوز تعداد زیادی از مصدومین شیمیایی درصد جانبازی نگرفته اند،افزود : از مسئولین انتظار داریم به این موضوع رسیدگی ویژه کنند.

کرمی با اشاره به افزایش آمار سرطان خون، سرطان ریه و دیگر بیماریها در بین اهالی روستا پس ازاین واقعه،  عنوان کرد  : مردم روستا امروز با مشکلات جسمی و روحی بسیاری مواجه اند و می طلبد مسئولین به این مردم رسیدگی کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سالروز بمباران شیمیایی زرده در روز 31 تیرماه، گفت: قرار است در این مراسم نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری، استاندار و مسئولین استان و شهرستان حضور داشته باشند.

کرمی افزود : این مراسم صبح روز دوشنبه 31 تیر در مدرسه شهید مرادی روستای زرده برگزار می شود و امیدواریم با برگزاری این مراسم بتوانیم صدای مظلومیت زرده را به گوش مسئولین برسانیم. /س

 

برچسب ها: صدای ، مظلومیت ، زرده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.