طرفداران مرسي از اتحاديه اروپا خواستند به روند دموکراتيک مصر احترام گذاشته و از مرسي حمايت شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شب گذشته هزاران نفر از طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر در ميدان رابعه العدويه شهر قاهره(پايتخت مصر) تجمع کردند. آنها از اتحاديه اروپا خواستند تا به مشروعيت و قانوني بودن مرسي و انتخابات دموکراتيکي احترام بگذارد که سبب به قدرت رسيدن محمد مرسي شده است. اين درحالي است که کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به مصر سفر کرده است. اشتون برخلاف فرستاده آمريکا که دو روز پيش به مصر آمده بود ، علاوه بر ديدار با مقامات دولت موقت مصر با نمايندگان اخوان المسلمين نيز ديدار و گفتگو کرد. عمرو دراق از سران اخوان المسلمين پس از اين ملاقات اعلام کرد اتحاديه اروپا هيچ طرحي براي حل بحران جاري مصر ارائه نکرده است. اشتون در سفر قبلي اش به مصر در ماه آوريل، تلاش کرد محمد مرسي را متقاعد کند به طرح تقسيم قدرت با ميانجيگيري فرستاده اتحاديه اروپا رضايت بدهد اما رئيس جمهور مخلوع مصر حاضر به پذيرش اين طرح نشد.
طرفداران محمد مرسي که به تظاهرات خود ادامه مي دهند تاکيد دارند تاوقتي محمد مرسي بر مسند قدرت بازنگردد، حاضر نيستند از تظاهراتشان دست بکشند.مرسي از زمان سرنگون شدن از مسند قدرت در مکان نامعلومي به سر مي برد. اشتون در قاهره با عدلي منصور رئيس جمهور موقت، حازم الببلاوي نخست وزير موقت و ديگر مقامات دولتي مصر ديدار کرد. وي پس از اين ديدار در جمع خبرنگاران گفت خود مصري ها بايد راه آينده شان را انتخاب کنند اما آنها بايد به فکرآشتي بين جناحهاي متخاصم در کشور باشند. 
محمد البيلاي از طرفداران مرسي در تظاهرات ديروز قاهره گفت.. دولت جديد مصر هيچ پايه و اساس قانوني ندارد. اتحاديه اروپا، آمريکا و اتحاديه آفريقا و کشورهاي مختلف جهان نبايد با دولت موقت مصر همکاري کنند. آيا آنها مي توانند با رئيس جمهوري نامشروع تعامل داشته باشند که منتخب نيست و از حمايت مردم خودش بهره مند نيست؟به قول معروف، آنچه پايه و اساسي ندارد نابود خواهد شد. رئيس جمهور موقت از هيچگونه حمايت مردمي يا جايگاهي براي ماندن در اين مسئوليت برخوردار نيست. 
شريف العاقل ديگر معترض مصري گفت.. جهانيان بايد به روند دموکراتيک مصر احترام بگذارند که سبب قدرت گرفتن محمد مرسي شد.من از اتحاديه اروپا مي خواهم از مشروعيت در مصر حمايت کند. مشروعيت برخاسته از مردم است. مردم مصر در دو سال و نيم پيش به صورت گسترده در انتخابات و همه پرسي ها شرکت کردند. چگونه با اين اقدام نظامي ها، آنها مي توانند به راي مردم بي توجه باشند؟ مطالبات ما مشروع و قانوني است. همه چيزي که ما مي خواهيم دموکراسي است که همه جهانيان از آن برخوردار هستند.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار