رئيس مجلس نمايندگان آمريکا پيشنهاد يک سناتور آمريکايي را مبني بر تحريم رقابتهاي المپيک زمستاني سوچي روسيه در صورت اقدام مسکو در اعطاي پناهندگي به ادوارد اسنودن رد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از آْسوشيتدپرس ،‌ جان بونر رئيس مجلس نمايندگان آمريکا شب گذشته با شرکت در کنفرانسي خبري با بيان اين مطلب اعلام کرد :  چرا  ورزشکاران آمريکايي که سه سال است براي شرکت در المپيک زمستاني تمرين مي کنند ، به خاطر اقدامات يک نفر بايد تنبيه شوند ؟‌
اظهارات بونر در واکنش به پيشنهاد سناتور جمهوريخواه ليندسي گراهام بيان شد که گفته بود اگر روسيه به ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات امنيتي آمريکا پناهندگي بدهد ، واشنگتن بايد موضوع تحريم رقابت هاي المپيک زمستاني 2014 سوچي روسيه را در فوريه آينده در دستور کار خود قرار دهد . 
آمريکا در سال 1980 نيز المپيک مسکو را به علت حمله نظامي روسيه به افغانستان تحريم کرده بود . 
کميته المپيک آمريکا هم روز چهارشنبه با انتشار بيانيه اي پيشنهاد سناتور گراهام را در مورد تحريم رقابت هاي المپيک زمستاني سوچي 2014 در اعتراض به اقدامات روسيه در ماجراي اسنودن ، رد کرده بود.
پاتريک ساندوسکي سخنگوي کميته ملي المپيک آمريکا در بيانيه اي اعلام کرد تحريم رقابت هاي المپيک 1980 نه تنها به حل مناقشه منجر نشد ، بلکه برخي از ورزشکاران آمريکايي را از حضور در رقابت هايي که گاهي تنها يک بار در طول عمر رخ مي دهد، محروم کرد. 
جي کارني سخنگوي کاخ سفيد نيز از هر گونه گمانه زني در خصوص تحريم المپيک سوچي خودداري کرد و افزود آمريکا در اين نکته با ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه اتفاق نظر دارد که پرونده اسنودن نبايد به مناسبات مسکو و واشنگتن لطمه بزند . 







برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار