فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در حال آماده سازی یکسری شبیه سازها و همچنین بهینه سازی نفربرهای اسکورپین هستیم که ان‌شاءالله تا آذر ماه این رونمایی را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، "امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه همایش شهید سپهبد صیاد شیرازی و هوانیروز در جمع خبرنگاران درباره رونمایی‌های آینده نیروی زمینی اظهار داشت: در حال آماده سازی یکسری شبیه سازها و همچنین بهینه سازی نفربرهای اسکورپین هستیم که ان‌شاءالله تا آذر ماه این رونمایی را انجام می‌دهیم.


وی در مورد رزمایش‌های جدید افزود: ان‌شاءالله امسال سه رزمایش الگوی پیاده، زرهی و توپخانه و یک رزمایش گسترده در جنوب شرق کشور در مقیاس وسیع چند هزار کیلومتری در آبان ماه خواهیم داشت.

امیر پوردستان درباره رزمایش مشترک سپاه و ارتش گفت: فعلاً چنین رزمایشی را نداریم و رزمایش‌های الگو را مدنظر داریم و ان‌شاءالله بعد از آن به رزمایش مشترک خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: تا به حال رونمایی از لانچر 4 موشکی را داشته‌ایم و به حمدالله در حوزه دفاع زمینی کارهای بسیار خوبی انجام شده که بهینه سازی خودروهای سه چهارم و یک چهارم تن را داشته‌ایم و ان شاء الله در آبان ماه رونمایی‌های ذکر شده را خواهیم داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره بحث خروج پادگان‌ها از تهران گفت: چند پادگان از جمله پادگان اجاره دار را فروخته‌ایم و درباره پادگان قلعه مرغی نیز با شهرداری تعامل شد، همچنین پادگان آموزش‌های نظامی در خیابان پاسداران را تا اواخر شهریور انشاء الله تخلیه خواهیم کرد و به شهرداری خواهیم فروخت تا کاربری‌های شهری در آن انجام شود و بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: بقیه پادگان‌هایی هم که مشکلاتی برای نیروهای نظامی دارند را به تدریج خواهیم فروخت.

امیر پوردستان درباره فداکاری‌های شهیدان گفت: رشادت‌ها، ایثار و فداکاری‌هایی که شهیدان ما از خود نشان دادند و نقل خاطراتی که در جمع نسل سومی‌ها داشتند سبب شد آن رشادت‌ها نسل به نسل منتقل شود و امروز رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان الگوهای ایثار و فداکاری مطرح هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نسل جدید ما از رشادت‌های شهیدان درس می‌گیرند و تلاش آن‌ها این است که مانند پدرانشان در صحنه‌هایی که مملکت به آن‌ها نیاز دارد انجام وظیفه کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری سالگرد عملیات مرصاد، گفت: این مراسم معمولاً همه ساله توسط پایگاه کرمانشاه و در تنگه مرشاد برگزار می‌شود و از مسئولان محترم استان و همچنین خانواده های شهدای مرشاد برای شرکت در این مراسم دعوت می‌شود.

امیر پوردستان درباره بهره بردن رزمندگان اسلام از قرآن و عترت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: چیزی که ما را در هشت سال دفاع مقدس پیروز کرد سلاح‌ها، هواپیماها و موشک‌های ما نبود، آنچه که ما را به پیروزی رساند معنویت و ایثار و بنیه های اعتقادی و ایمانی رزمندگان ما و درسی بود که از قیام خونین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گرفته بودند.

وی افزود: امروز هم اگر جنگ‌ها را رصد کنیم می‌بینیم که جنگ‌های آینده هم جنگ‌هایی هستند که نیروی انسانی در آن حرف اول را می‌زند برخلاف همه نظریاتی که می‌گویند این جنگ‌ها تجهیزات محور است، جنگ‌های اخیر در منطقه و جنگ اول و دوم خلیج فارس و جنگ افغانستان نشان داد که نیروی انسانی با انگیزه معتقد و متدین می‌تواند کارساز و راهگشا باشد و کشور را به پیروزی برساند مانند جنگ 22 روزه و 33 روزه.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره شهید صیاد شیرازی خاطر نشان کرد: شهید صیاد شیرازی یک سرباز فدایی و فداکار ولایت بودند که از ویژگی‌های خاص ایشان اخلاص در عملشان بود و فقط برای خدا کار می‌کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی ، زمینی ، امیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار