اربن تازه‌مسلمان آمریکایی گفت: دلیل انتخاب نامم مقاومت و ایمان بالای بانو سمیه است، خود را با ایشان مقایسه کردم. من نمی‌خواستم بت‌های کلیسا به من بگویند که عیسی پسر خدا و تجسم خدا بر زمین است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، گلندا اربن، بانوی نوکیش آمریکایی مهمان شب گذشته 25 تیرماه بخش «ره‌یافتگان» بیست و یکمین نمایشگاه قرآن بود. وی در خانواده‌ای پروتستان به دنیا آمد. پدرش معاون کلیسا بود. نوشیدنی حرام نمی‌خوردند اما گوشت حرام می‌خوردند و بعد از اسلام آوردن، آن را هم همراه با دیگر  ویژگی‌های زندگی غربی کنار گذاشتند.

او تا قبل از 17سالگی هیچ اسمی از اسلام نشنیده بود اما همواره در جست‌وجوی برخی شبهات و سؤال‌های مهمی در زندگی‌اش بود که دین تحریف‌شده مسیحیت پاسخی برای آن نداشت؛ در پاسخ به به اینکه حضرت عیسی پسر خدا است، پدرش پاسخ داده بود: «بله، او پسر خداست». به او گفته بود که نباید درباره این موارد سؤال کرد.

وی پس از ورود به کالج، به مطالعه درباره دین اسلام پرداخت و با ورود به دانشگاه با دکتر رنجبر (همسرش) آشنا شد و از طریق او کتب بیشتری را برای مطالعه و شناخت راجع به اسلام به دست آورد. به‌گفته وی امام خمینی(ره) در آن سال‌ها در پاریس به‌سر می‌برد و گلندا توانست با اندیشه و شخصیت امام در این دوران بیشتر آشنا شود. وی هم اکنون در مدرسه «شاه‌علی» به تحصیل در علوم حوزوی مشغول است.

در انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا فعالیت داشتم

گلندا اربن درباره فعالیتش در انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا گفت: اخبار مربوط به جهان و جهان اسلام را ضبط می‌کردیم و افراد با برقراری تماس تلفنی می‌توانستند از اخبار دنیای اسلام، همایش‌ها، راه‌پیمایی‌ها و ... مطلع شوند.

اربن بعد از مدتی که از آشنایی‌اش با دکتر رنجبر گذشت، مسلمان شد. بعد از عقد، شهادتین را گفت و رسماً مسلمان شد. بعد از 6 ماه نیز محجّبه شد. او اول لطف خداوند و در وهله بعد، صبر و بردباری همسرش را در پاسخ دادن به سؤالات اعتقادی، کمک به مطالعه درباره دین و چرایی زندگی، از عوامل اصلی اسلام آوردنش ذکر کرد. او بعد از مهاجرت به ایران، بنا به عرف جامعه ایرانی، چادر معمولی و مشکی پوشید.

این تازه‌مسلمان آمریکایی می‌گوید: بعد از محجبه شدن، برای اولین‌بار نخواستم به خانه والدینم بروم، می‌ترسیدم با آنها روبه‌رو شوم. اما وقتی مادرم مرا دید، گفت: چقدر با حجاب، زیباتر شده‌ای! این حرف مادرم خیلی در محجبه ماندن من تأثیر گذاشت.

مادرم تحت تأثیر شخصیت امام خمینی بود

وی درباره ازدواجش با دکتر رنجبر می‌گوید: خانواده‌ام با ازدواج من با یک مسلمان و یک ایرانی مخالف بودند و همین‌طور با مسلمان شدن من؛ اما مادرم که تحت تأثیر شخصیت امام قرار گرفته بود گفت: اگر این فرد ایمان دارد و با زن خود رفتار خوبی دارد، مشکلی نیست با او ازدواج کن!

گلندا رنجبر که بعد از اسلام آوردن، نام سمیه را برای خود برگزیده بود، دلیل انتخاب این نام را مقاومت و ایمان بالای بانو سمیه خواند و گفت: زمانی که در آمریکا بودم، انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا، فیلم‌های سینمایی هم پخش می‌کرد. یک بار فیلم محمد رسول الله را به زبان انگلیسی پخش کردند و وقتی دیدم بانو سمیه بر صورت بت آن روزگار تف انداخت و به‌خاطر اعتقاد و ایمانش، بت‌ها را پرستش نکرد، خودم را با ایشان مقایسه کردم. من نمی‌خواستم بت‌های کلیسا به من بگویند که عیسی پسر خدا و تجسم خدا بر زمین است. عیسی پیامبر خدا است.

به‌خاطر حجاب از پرستاری در بیمارستان محروم شدم

او درباره مشکلات ناشی از محجبه شدن در آمریکا گفت: من بعد از اسلام آوردن در رشته میکروبیولوژی درس می‌خواندم و دوست داشتم پرستار شوم ولی به من گفتند: حجاب تو بیماران و کادر بیمارستان را اذیت می‌کند، مرا از تحصیل در رشته و شغل مورد علاقه‌ام محروم کردند و تبعیض قائل شدند.

این تازه‌مسلمان آمریکایی هم‌چنین درباره مشکلات دیگرش افزود: بعد از ماجرای گروگان‌گیری، به‌خاطر محجبه بودن، با ما بدرفتاری می‌کردند.

سال 65 تنها به ایران آمدم

وی دلیل آمدن و زندگی در ایران را تربیت فرزندان در فضای اسلام و ایران را این‌گونه توضیح داد: در سال 1365 و در دوران جنگ به‌تنهایی به ایران آمدم و از آن زمان در حمایت کامل مادر و پدر همسرم و خواهرانش بودم. در آمریکا می‌دیدم به‌دلیل دوری از فرهنگ ایرانی و اسلامی، فرزندان دوستانمان با فرهنگ آمریکایی بزرگ می‌شوند؛ ما تصمیم گرفتیم فرزندانمان در ایران بزرگ شوند و الآن 27 سال است که در ایران هستم.

خادم افتخاری امام رضا هستم

گلندا درباره علاقه به ائمه معصومین(ع) می‌گوید: مسلمانانی که شیعه هستند، خدا عشق به اهل‌بیت را در دلشان قرار می‌دهد، و افزود: امام رضا(ع) را خیلی دوست دارم و هروقت اسم ایشان را می‌شنوم، بر سر شوق می‌آیم. بارها از امام رضا خواسته بودم به من توفیق خدمت بدهند تا اینکه سال قبل با دوستی آشنا شدم که بعد از گفت‌وگو با ایشان، توانستم به‌عنوان خادم افتخاری به امام رضا خدمت کنم.

منبع: تسنیم
برچسب ها: اسلام ، وبگردی ، مسلمان ، تازه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.