پزشكان به سالمندان و خانواده هاي آنها توصيه مي كنند تا نسبت به دارو هاي مصرفي توجه داشته باشند تا دچار عوارض ناخواسته نشوند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، عوامل مختلفي مي تواند سبب شود كه فرد سالمند دچار مشكل سقوط از ارتفاع شود كه برخي از اين علل به دليل سالمندي و عمدتا سر گيجه و ضعف توان جسمي و عدم تعادل مي باشد.

گفتني است :اما عوامل ديگري نيز مي تواند باعث شدت اين عارضه گردد از جمله مشكل در ديد و قدرت بينايي سالمند و حتي در صورت استفاده از عينك طبي، عدم معاينه ي دقيق و به نوبت توسط چشم پزشك از جمله ساير عوامل، مصرف داروهاي مختلفي است كه فرد بيمار به دليل وجود بيماري هاي مختلف از آنها استفاده مي كند و مي تواند سبب بروز عوارض جانبي مختلف در فرد سالمند از جمله عدم تعادل و سر گيجه شود كه در اين موارد مي توان با هماهنگي و تجويز پزشك در صورت امكان دارو را تعويض نمود.

همينطور مشكلات شنوايي هم مي تواند باعث سقوط از ارتفاع شود به اين ترتيب كه فرد سالمند سرو صداي محيط را نمي تواند بشنوند و اين باعث مي گردد تا هشدارهاي اطرافيان را در مورد وجود حفره و يا خطر متوجه نشود و دچار سقوط و رخداد انواع شكستگي ها و حتي مرگ و از كار افتادگي بشود.

پزشكان توصيه مي كنند: تا افراد سالمند در صورت امكان حتما از وسايلي مانند عينك، سمعك طبي و همينطور عصا استفاده كنند و مسافت هاي طولاني را به تنهايي طي نكنند./ع2

برچسب ها: دارو ، حساسیت ، سالمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار