جنبش «تمرد» بحرين از زندانيان مرد و زن در بازداشتگاههاي رژيم ال خليفه درخواست کرد در دومين روز از ايام عيد فطر اعتصاب غذا نمايند تا به خط مشي خود براي براندازي نظام به شيوه هاي مسالمت آميز تاکيد کنند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ اين درخواست در حالي ارائه شده است که سميره رجب وزير اطلاع رساني بحرين اعلام کرده است جنبش تمرد مانند آنچه در مصر اتفاق افتاد مورد پذيرش مردم واقع نشده است. 

العالم در گزارشي به قلم فادي السيد تصريح کرد ميزان نگراني نزد مسئولان بحريني از جنبش تمرد در اين کشور افزايش يافته است بگونه اي که تعيين تاريخ چهاردهم ماه آينده براي آغاز جنبش تمرد، اظهار نظرهاي گوناگون مقامات بحريني را درپي داشته است. در همين رابطه برخي مقامات بحريني تلاش کرده اند با تهديد و ممنوع اعلام کردن اين جنبش آنرا تحت الشعاع قرار دهند و برخي ديگر سعي کرده اند از اهميت آن بکاهند .   سميره رجب وزير اطلاع رساني بحرين در اين خصوص گفته است  جنبش تمرد به مانند آنچه در مصر رخ داد ، مورد پذيرش و اقبال عمومي در کشور واقع نشده است . وي جنبش تمرد را به دستور گرفتن از خارج و وابستگي به جنبش چهاردهم فوريه متهم کرد . 

 اين وزير زن بحريني گفت : اين جنبش قصد دارد  قدرت حاکم  را تحريک کند و  از آنچه در مصر رخ داده است براي رسيدن به مقاصد معين که براي همگان فاش شده است ؛ بهره برداري کند .وزارت کشور بحرين نيز به اين مساله واکنش نشان داد و درباره همراهي با درخواستهاي فعالان از طريق پايگاههاي ارتباطات اجتماعي  جنبش تمرد که قصد براندازي نظام را دارد و درپي تحقق اراده مردم در مشخص کردن حق سرنوشت از طريق برپايي راهپيمايي ها است   ؛هشدار داد و اينگونه فعاليتها را غيرقانوني دانست .در مقابل ، فعالان سياسي بحريني معتقدند اينگونه تهديدات نشان از ترس نظام از براه افتادن جنبش در چهاردهم ماه آينده ميلادي است .

ابراهيم العرادي فعال سياسي در اين خصوص گفت :شايد بيشترين  آشفتگي و هراس را   به طور واضح و شفاف نزد  خليفه بن سلمان مشاهده نماييم چرا که وي  احساس کرده است چهاردهم ماه آينده پايان حکومت اوست .العالم در ادامه گزارش خاطر نشان کرد :اين تهديدها و  وعده و وعيدها نشان از آن است جنبش تمرد تصميم قطعي خود را اتخاذ کرده و اين تهديدات را به چالش کشيده و تاکيد کرده است ملت براي تغيير معادلات آماده هستند .

در بيانيه اي که در پايگاههاي ارتباطات اجتماعي منتشر شده  آمده است تهديدات نظام حاکم عليه مردم به خودي خود نشان از نداشتن مشروعيت اين رژيم است ضمن آنکه ملت در سالروز آينده عيد استقلال ، بزرگترين نهضت مردمي مسالمت آميز را براه خواهد انداخت در حاليکه همه بحرينيها  براي ايجاد بحريني آزاد ، عدالت محور  و توام با  کرامت و مساوات دوشادوش هم خواهند بود؛ کشوري  که ديگر در آن  انسانها مظلوم و  رعب زده نباشند و اراده و اختيار از آنها سلب نشود .

برچسب ها: تمرد ، بحرین ، خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار