"جنيفر روبين" سرمقاله نويس روزنامه "واشنگتن" در مقاله جديدي در آن روزنامه ضمن انتقاد از عملکرد دولت اوباما در قبال برنامه هسته اي ایران اذعان مي کند که تحريم ها بر پيشرفت هاي هسته اي کشورمان بي تاثير بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست ؛ نويسنده با انتقاد از موضع گيري دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در قبال تحولات منطقه و برنامه هسته اي کشورمان مي نويسد "دولت اوباما به هيچ وجه نتوانسته بحران هاي ايجاد شده در خاورميانه را مديريت کند. مديريت بحران دولت اوباما فاجعه بار بوده است. اين موضوع را مي توان در اظهارات خشمگينانه اخير "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي عليه برنامه هسته اي ايران مشاهده کرد. انتقادات وي متوجه موضع دولت اوباما بود. دولت اوباما در قبال تحولات مصر موضعي نادرست اتخاذ کرده است. همچنين در مورد بحران سوريه نيز دولت آمريکا راه به جايي نبرده است. در مورد مذاکرات صلح فلسطينيان و رژيم صهيونيستي نيز دولت آمرکيا نتوانسته با ميانجي گري کاري کند که اين مذاکرات از سر گرفته شوند." 

نوييسنده در ادامه با اذعان به اختلافات موجود ميان اوباما و نتانياهو در مورد برنامه هسته اي کشورمان مي نويسد "نتانياهو در پيام خود به اوباما مدعی شده است که در صورت عدم موفقيت در مهار کردن برنامه هسته اي ايران خود به تجاوز يکجانبه دست خواهد زد اما اوباما دائما وي را از اين کار برحذر مي دارد." 

نويسنده در ادامه با اشاره به هراس تل آویو از موفقيت مذاکرات هسته اي کشورمان با قدرتهاي جهاني و بخصوص دولت آمريکا مي افزايد "من معتقدم که دولت نتانياهو از اين موضوع هراس دارد که اوباما با در پيش گرفتن راهکار ديپلماتيک در جهتي حرکت کند که ايرانيان موفق شوند با پيروزي در عرصه ديپلماسي برنامه هسته اي خود را ادامه دهند." 

نويسنده در بخش پاياني مقاله خود مي افزايد "تحريم هاي به هيچ وجه نتوانسته اند مانع از پيشرفت برنامه هسته اي ايران شوند. دولت اوباما نيز قويا تلاش مي کند تا از تجاوز نظامي عليه ايران جلوگيري نمايد اين موضوع به ادامه پيشرفت هسته اي جمهوري اسلامي ايران مي انجامد. بنظر مي رسد که دولت اوباما در حال وقت تلف کردن است تا دوره دوم رياست جمهوري اش به پايان برسد و به توافقي با ايران دست نيافته باشد." 

برچسب ها: ایران ، هسته ای ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار