"پائول پيلار" کارشناس پيشين دستگاه اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) در مقاله جديد خود با اشاره به لفاظي هاي "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي در مورد حمله نظامي احتمالي عليه کشورمان معتقد است که نتانياهو به منظور فرافکني افکار عمومي اين لفاظي ها را انجام مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری کنسرسيوم نيوز ؛ اين مقام ارشد پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا با اشاره به لفاظي هاي نتانياهو عليه کشورمان با هدف "فرافکني" افکار عمومي از جنايات رژيم اشغالگر قدس عليه ملت فلسطين مي افزايد "نتانياهو با تهديداتي که عليه برنامه هسته اي ايران مطرح مي کند سعي دارد تا توجه انديشکده هاي آمريکايي را به سوي خود جلب نمايد. همچنين يکي از اهداف اصلي وي فرافکني و دور کردن افکار عمومي از جنايات نظاميان رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين است." 

نويسنده در ادامه با اشاره به خشم نتانياهو از پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان در انتخابات رياست جمهوری اخير مي افزايد "حسن روحاني" بعنوان يک سياستمدار "معتدل" پيروز انتخابات بود. اين خبري ناراحت کننده براي نتانياهو بود چرا که وي ديگر نمي تواند با طرح بهانه هاي مختلف تهديدات خود عليه برنامه هسته اي ايران را افزايش دهد.  دولت نتانياهو هم اکنون با مشکلي جدي مواجه شده است چرا که کشورهاي غربي نيز از سويي به آن رژيم فشار مي آورند که مذاکرات صلح با فلسطينيان را آغاز کند. اخيرا "يوال ديسکين" رييس پيشين دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي (شين بت) اذعان کرد که ادامه سياست کنوني اشتباه دولت نتانياهو در قبال فلسطينيان سبب خهواهد شد تا رژيم صهيونيستي "آينده" تيره اي پيش روي خود داشته باشد و در ميان کشورهاي عضو جامعه بين الملل منزوي شود." 

نويسنده در ادامه با اشاره به تلاش نتانياهو براي منحرف کردن افکار عمومي از منازعه فلسطينيان با رژيم صهيونيستي مي افزايد "مسئله فلسطين براي نتانياهو به امري بغرنج تبديل شده است. وي تلاش دارد تا توجه افکار عمومي در خاورميانه و جهان را از طريق طرح ادعاهايي در مورد برنامه هسته اي ايران از تلاش کشورهاي غربي براي نشاندن رژيم صهيونيستي پاي ميز مذاکره با فلسطينيان منحرف کند. بنابراين جاي تعجب ندارد که رژيم صهيونيستي از دولت اوباما مي خواهد که ايران را به حمله نظامي هواي تهديد کند. نتانياهو تلاش مي کند تا اذعان دستگاههاي اطلاعاتي غربي در اين باره که ايران در پي ساخت سلاح هسته اي نيست را ناديده بگيرد." 

نويسنده در ادامه مي افزايد "خواسته اصلي نتانياهو توقف غني سازي اورانيوم از سوي ايران است. وي تنها مي خواهد ديپلماسي با ايران از سوي کشورهاي غربي با شکست مواجه شود. وي درصدد است تا از جمهوري اسلامي ايران تصوير حکومتي "خشن" را به نمايش بگذارد. ادعاهاي نتانياهو در مورد برنامه هسته اي ايران تبديل به کليشه هايي تکراري شده اند.  وي در اقدامي کليشه اخير خود رد سازمان ملل متحد تصويري را در دست گرفت و مدعي شد که دولت ايران در حال نزديک شدن به خط قرمز ادعايي اوست. نکته جالب توجه آنجاست که نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل متحد سعي کرد تا بر اين مسئله سرپوش گذراد که بزرگترين تهديد براي خاورميانه رژيم صهيونيستي و سلاح هاي هسته اي آن رژيم است. اين رژيم صهيونيستي است که تهديدي عليه ساير کشورهاي خاورميانه است و مي تواند عليه آنان تجاوزي را ترتيب دهد."


برچسب ها: نتانیاهو ، هسته ای ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار