اقدام ارتش مصر در تخريب تونلها بين مصر و غزه، بحران کمبود کالاهاي ضروري از جمله سوخت را در غزه فراهم آورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار ؛ مقامات مصري دستور داده اند تونلهايي که بين مصر و غزه حفر شده است تخريب شود. اين دستور به انگيزه هاي امنيتي صادر شده است با اين حال آثار منفي آن، زندگي روزمره را در غزه با بحران روبرو کرده است.  غزه که سالها است در محاصره رژيم صهيونيستي است، مايحتاج عمومي خود را از طريق اين تونلها از مصر وارد مي کند. اين در حالي است که تبليغات شديدي برضد غزه در مصر به راه افتاده است. 

عماد عيد گزارشگر المنار گفت ارتش مصر در روزهاي اخير دهها تونل را در طول مرز رفح تخريب کرده است. مردم غزه سوخت مورد نياز خود را هم براي خودروها و هم براي توليد برق، از طريق تونلها بين مصر و غزه تهيه مي کردند. 

خليل الريان مدير کل وزارت راه دولت غزه گفت ما از برادران مصري مي خواهيم سوخت را به غزه برسانند تا ما با بحران مواجه نشويم. رسانه هاي مصري با به راه انداختن جنگ تبليغاتي برضد غزه، کمبود سوخت را ناشي از قاچاق سوخت از مصر به غزه دانسته اند، هر چند مقامات دولت غزه اين مطلب را رد کرده اند. کارشناسان تاکيد مي کنند مشکل اصلي را مقامات رژيم صهيونيستي ايجاد کرده اند زيرا بر ادامه محاصره غزه تاکيد مي کنند و در عين حال کالاهاي ضروري را به اين منطقه نمي رسانند. اگر رژيم صهيونيستي گذرگاهها را باز کند اين کالاها مجال ورود به غزه را مي يابند اما با بسته ماندن گذرگاهها، چاره اي جز قاچاق اين کالاها براي مردم غزه نمي ماند.

برچسب ها: تونل ، تخریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار