مدیر عامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی کرج از راه اندازی و آغاز به کار مرکز معاینات سلامت جسمانی ویژه رانندگان تاکسی در کرج خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پرویز اسکندری با بیان این مطلب افزود: این مرکز مجهز به بخش های مختلف سنجش سلامت از قبیل بخش سنجش بینایی، میدان بینایی، بینایی رنگی، معاینه گوش و تشخیص بیماری های شنوایی همچون اختلالات شنوایی، بررسی اختلالات غدد داخلی است. 
وی با بیان اینکه پیش از این تاکسی داران برای انجام معاینات پزشکی که شامل معاینه چشم و آزمایش عدم اعتیاد بود به  دو مرکز مجزا مراجعه می کردند افزود: با توجه به صرف زمان برای انجام این معاینات طرح راه اندازی مرکز معاینات سلامت جسمانی در سازمان تاکسیرانی کلید خورد که با اهتمام مسئولین زیر ربط این مرکز در داخل سازمان آغاز به کار کرد.
اسکندری ادامه داد: در نتیجه این تصمیم گیری و راه اندازی مرکز معاینات در حال حاضر آزمایشات پزشکی کامل و جامع تری برای رانندگان صورت می گیرد که علاوه بر سنجش بینایی و شنوایی آزمایش های طبی دیگری از جمله شناسایی اختلالات کلیوی، اختلالات تنفسی، اختلالات نورولوژیکی سرگیجه، سنکوب، حملات صرعی و سایر اختلالات عصبی عضلانی، قلبی و عروقی، فشار خون روحی روانی و .... انجام می شود.
وی با تاکید بر انجام آزمایش عدم اعتیاد جهت تشخیص اختلالات دارو و مواد مخدر در این مرکز عنوان کرد: رانندگان تاکسی برای انجام بهتر مراحل صدور و تمدید پروانه می توانند نسبت به انجام معاینات پزشکی معاینه چشم و آزمایش عدم اعتیاد خود از طریق این مرکز اقدام کنند. 
اسکندری به تدوین برنامه های آموزشی در مرکز معاینات سلامت جسمی اشاره کرد و گفت: در این مرکز همچنین برنامه های آموزشی شامل آموزش های امداد و کمک های اولیه مدیریت استرس های شغلی ایمنی و اطفاء حریق به رانندگان ارائه می شود. 
مدیر عامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی کرج خاطرنشان کرد: هدف از تدوین برنامه های آموزشی ارتقاء سطح دانش و فرهنگ رانندگان و خدمات رسانی بهتر به شهروندان است./ف
برچسب ها: تاکسی ، کرج ، معاینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار