یکی از مراجع تقلید در قم با تاکید بر اینکه نباید چهره پیامبران را در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها نشان داد گفت: هرچند انبیا انسان محسوب می‌شوند اما به دلیل ارتباط با کلام وحی تفاوت‌های ویژه‌ای با دیگران دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در جلسه درس تفسیر سوره «یس» که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد اظهار کرد: پیامبرانی که دارای رسالت جهانی هستند نمی‌توانند دعوت خود را به یک نقطه متمرکز کنند بنابراین باید سفیرانی را به دیگر مناطق اعزام کنند.

وی افزود: حضرت عیسی(ع) از جمله پیامبران اولوالعزم محسوب می‌شود و به همین دلیل نفراتی را برای اعلام دعوت خویش به انطاکیه در شامات اعزام کرد زیرا مردم آن منطقه بت‌پرست بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم آیه «وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلًا أَصْحَابَ الْقَرْیَةِ إِذْ جَاءَهَا الْمُرْسَلُونَ» را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: در ظاهر گویا خداوند این دو نفر را فرستاده و به همین دلیل آنها را پیامبر می‌دانند اما در شأن نزول آیه مذکور گفته‌اند آنها اوصیای حضرت عیسی(ع) هستند.

وی ادامه داد: پس از اینکه این دو نفر توسط مردم انطاکیه تکذیب شدند سومین نفر هم از جانب خداوند یا حضرت مسیح(ع) به نزد آنها فرستاده می‌شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به دلایل مردم انطاکیه برای رد پذیرش دعوت این دو رسول خاطرنشان کرد: آنها گفتند شما مانند ما انسان هستید در حالی که پیامبران باید از جنس فرشتگان باشند؛ این دلیل نشان‌دهنده سنگ‌اندازی و مقابله آنها در برابر حقیقت بود و کم عقلی آنها را هم نشان می‌دهد زیرا همه اقوام پیامبران گذشته همچون ابراهیم(ع) و موسی(ع) را می‌شناختند که از جنس انسان بودند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه نباید چهره پیامبران را در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها نشان داد بیان داشت: هرچند انبیای الهی مانند ما انسان محسوب می‌شوند اما به دلیل ارتباط با کلام وحی تفاوت‌های ویژه‌ای با دیگران هستند./س

برچسب ها: قم ، نظر ، سبحانی ، چهره ، پیامبر ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.