در جسله ای که صبح امروز، 26 تیرماه، از عطیه اسدی ها و آرمین فراهانی، طراحان پوستر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تقدیر به عمل آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، در این جلسه ابتدا دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، به حاضران خیر مقدم گفت و ادامه داد: از جمله کارهای به سرانجام رسیده جشنواره سی و دوم که معرف و تعیین کننده فعالیت های آتی است، بخش طراحی پوستر است.
وی در ادامه، به فراخوان منتشر شده در اسفندماه 91 برای جذب و رقابت طراحان و گرافیست ها درخصوص طراحی پوستر جشنواره اشاره کرد و افزود: بسیاری از هنرمندان و گرافیست های جامعه هنری، به فراخوان پاسخ مثبت دادند و قریب به یکصد اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و مورد کارشناسی قرار گرفت. در نهایت از بین آثار رسیده، یک کار با بالاترین امتیاز به نتیجه نهایی رسید که به عنوان اثر برگزیده پوستر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شناخته شد.
در بخش دیگری از این مراسم، دبیر جشنواره از دو طراح پوستر برگزیده درخواست کرد به ارائه توضیحاتی درباره نمادها و المان های به کار برده شده در پوستر بپردازند.
در همین خصوص رامین فراهانی گفت: تصویر و نشانه هایی که به کار برده ایم، اجماعی از  دست هاست. در واقع در جریان رویدادهای جشنواره سعی کردیم از دست های زیادی استفاده کنیم. دلیل انتخاب دست هم این بوده که به نظرم پس از صورت، دست ها بیانگر حالات انسانی هستند.
فراهانی ادامه داد: برای دست ها از رنگ های مختلفی استفاده شده به این معنا که از کشورها و ملیت های گوناگونی در جشنواره شرکت دارند. با نقاط و خطوط نیز در این پوستر بازی هایی شده و در نهایت الگوهای مشابه هم مد نظر ما بوده است.
پس از این توضیحات، قادر آشنا با اعلام نظر خود گفت: انتخاب این پوستر از دو منظر قابل تقدیر است. نخست آن که پوستر جشنواره را به رقابت گذاشتند تا کسانی که تمایل و علاقه دارند، در این رشته فعالیت کنند. این انگیزه اولیه وجود داشت که جلسه ای در این خصوص برگزار شود. هنرمندان و پیش کسوتان بسیاری بر آن شدند که اتود بزنند و طرح بدهند. حسن فراخوان دادن برای این کار، کشف استعدادهایی است که برای ما ناشناخته اند. تعدادی از هنرمندان می‌توانند طی یک فرآیند کاملا معمول، خودشان را معرفی کنند. وقتی شما با ارسال فراخوان،  شکل مسابقه به طرح می‌دهید، تبدیل به یک اتفاق می‌شود و  اتفاقی با این شکل و در این ابعاد برگزار می شود و استعدادها خودشان را نشان می دهند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان داشت: حسن اعلام فراخوان این بود که استعدادهای گمنام شناسایی شوند. خوشحالم که طراحان پوستر سی و دومین جشنواره از نیروهای جوان و دانشگاهی هستند. قبلا وقتی طرحی یا پوستری آماده می شد، می گفتند: «این طرح متعلق به فلانی است» و طرح آنقدر آشنا بود که آن را می شناختیم و نیاز به تقدیر و معارفه نبود؛ ولی در حال حاضر از این دو جوان و افرادی که برای طراحی این پوستر قلم به دست شدند و طرح دادند، تشکر می کنم.
قادر آشنا همچنین ضمن ابراز امیداوری برای موفقیت روز افزون دو هنرمند طراح پوستر جشنواره تئاتر فجر خطاب به آن ها گفت: از خدا می خواهم در تمام امور زندگی موفق باشید و در عرصه های ارزشمند فرهنگی و هنری حضور پیدا کنید. همین طور شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان باشیم. مطمئنم این دو جوان می توانند الگوهایی برای هم نسل های خود باشند و بی شک سال آینده در فراخوانی که منتشر می کنیم، گرافیست های بسیاری دست به قلم می شوند و طراحی می کنند.
وی در پایان با قدردانی از دکتر اسماعیل عالی زاد دبیر جشنواره، به تشکر از سایر همکاران پرداخت و ابراز امیدواری کرد هر روز بالندگی کشور عزیزمان را در جهان شاهد باشیم.
در پایان، تقدیرنامه هایی توسط مدیرکل هنرهای نمایشی به عطیه اسدی ها و آرمین فراهانی دو طراح پوستر جشنواره تئاتر فجر، تقدیم شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار