عضو دفتر سياسي «جبهه دمكراتيك براي آزادي فلسطين» دور جديد سفر وزير خارجه آمريكا به منطقه را تلاش براي اعمال فشارهاي بيشتر بر تشکیلات خودگردان و اعراب برای پذیرش شروط رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه العالم ؛ «علي فيصل» با اشاره به اعمال فشار جان کری وزير خارجه آمريكا درباره موضوع فلسطین در سفرهایش به منطقه گفت: جان كري در همه اين سفرها، فلسطيني ها را برای همکاری با (رژیم) اسرائیل تحت فشار قرارداده است.

علی فیصل ادامه داد : تضمينی که آمریکا به فلسطینی ها داده درباره تبادل اراضی بر اساس مرزهاي سال 1967 است، و به (رژیم) اسرائیل تضمين داده است که ماهيت يهودي اين رژيم به رسمیت شناخته شود اما دشوار است که فلسطيني ها چنين معادله اي را بپذيرند.

علي فيصل افزود: فلسطيني ها درباره پيش شرط هاي آغاز مذاكرات مبتني بر مخالفت كامل شهرك سازي و آزادي اسرا اجماع دارند اما نگرانی هایی درباره فشارهاي جان كري به برخي از وزرای خارجه كشورهاي عربي و فشار واشنگتن بر فلسطين برای اعمال نفوذ بر این پیش شرط ها وجود دارد.

وي خاطرنشان کرد: اخیرا يكي از مسئولان تشكيلات خودگردان  با نخست وزير رژيم صهيونيستي ديدار كرده است که این دیدارهيچ توجيهي ندارد و سبب افزايش فشارها بر طرف فلسطيني شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار