همزمان با تشديد تدابير امنيتي در سينا براي مقابله با عناصر مسلح در اين منطقه واکنش ها به تشکيل دولت موقت مصر نيز همچنان ادامه دارد و اخوان المسلمين در اعتراض به تشکيل اين دولت تظاهرات برپا مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي ؛ علي جمال الدين خبرنگار اين شبکه در قاهره در گفتگويي درباره حملات در شمال سينا گفت: خبرگزاري شرق الاوسط ساعتي پيش از تبادل آتش بين نيروهاي امنيتي يکي از پست هاي ايست و بازرسي فرودگاه بين المللي العريش در سينا با گروهي از افراد مسلح که به آنها مشکوک شده بودند گزارش داد.

 منابع امنيتي اعلام کردند در اين درگيري ها به کسي آسيب نرسيده است. به دنبال اين تبادل آتش بالگردهاي نظامي ارتش مصر براي تعقيب مهاجمان در آسمان منطقه به پرواز در آمدند. در همين حال شمار بيشتري از نيروها و تجهيزات نظامي در شمال سينا که در بيست و چهار ساعت گذشته شاهد حوادث و درگيري هاي زيادي بوده است مستقر شده اند. 

وي در ادامه با اشاره به اين که عمليات امنيتي در شمال سينا به شکل گسترده اجرا مي شود و پست هاي ايست و بازرسي جديدي در مناطق و تقاطع هاي مختلف بخصوص سوئز و اسماعيليه ايجاد شده است افزود: حتي مقامات امنيتي مصر از اهالي سوئز خواستند با مقامات امنيتي همکاري کنند و از پست هاي ايست و بازرسي زيادي که در منطقه ايجاد شده است و ممکن است رفت و آمد آنها را با مشکل روبرو کند ابراز ناراحتي نکنند. 

جمال الدين در ادامه درباره تحولات سياسي در مصر از جمله اداي سوگند دولت جديد اين کشور و واکنش ها به ترکيب اين کابينه گفت: بارزترين واکنش به دولت جديد از جانب جماعت اخوان المسلمين بود به گونه اي که اين جماعت در چارچوب اعتراضات خود براي برپايي تظاهرات امروز در ميدان رابعه العدويه که طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر در آن تجمع کرده اند برنامه ريزي مي کند. اخوان المسلمين تصميم دارد در تظاهرات امروز به سمت خيابان قصرالعيني که مقر کابينه در آن قرار دارد حرکت کند و اعتراض خود را به تشکيل دولت جديد نشان دهد. 

وي ادامه داد: حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين مذاکرات براي تشکيل دولت را تحريم کرد و آن را دولت کودتا دانست. 


برچسب ها: مصر ، صحرا ، سینا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار