رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: طی سه ماهه اول سال جاری بالغ بر 4.9 میلیون دلار سیب زمینی از این استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ارژنگ عزيزي در جلسه بررسی مشکلات صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل افزود: این میزان با وزن تقريبي 20 هزار تن52 درصد وزن صادرات و 23 درصد كل صادرات استان را شامل می شود.

وي با بیان اينكه در این مدت اولين محصول وارداتي استان نیز از نظر ارزش مربوط به كائوچو با ارزش تقريبی 2.1 ميليون دلار می باشد، ادامه داد: 26 درصد از كل واردات استان مربوط به این محصول است.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: كنجاله، پنبه دانه و ماشين آلات نيز به ترتيب در رتبه دوم و سوم از اقلام وارداتي استان طی سه ماهه اول سال بودند.

عزیزی همچنین با اشاره به ماه رمضان و کنترل بازار از سوی بازرسان از شناسايي محتكر برنج خارجي و روغن نباتی و تشکیل پرونده تخلف به ارزش 782 میلیون ریال خبر داد.

وی یادآور شد: در راستاي طرح نظارتي ويژه رمضان و در پي ايجاد نابساماني در بازار برنج و روغن توسط سوداگران اقتصادي، بازرسان این سازمان با کنترل انبارها و واحدهاي عمده و خرده فروشي كالاهاي اساسي متصدي يك واحد صنفي را به اتهام احتكار انواع برنج خارجي و روغن نباتي شناسايي و جهت صدور حكم به تعزيرات حكومتي معرفي کردتا پس از صدور راي كالاهاي مكشوفه در چرخه توزيع قرار گيرد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این با تلاش بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نير و انجام تحقيقات و بررسي هاي دقيق كارشناسي محتكر آرد خبازي، شناسايي و پس از بررسي هاي لازم محكوم به پرداخت جريمه نقدي 40 ميليون ريالی شد/س .

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.