در 3 ماهه نخست سال 52 فقره پرونده تصرف در 346 هکتاری اراضی ملی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعلام این خبر گفت: در این مدت پرونده پیشگیری از تصرف اراضی ملی 76 فقره در 20 هکتاربوده است. 

اسکندری با اعلام اینکه در 3 ماه نخست سال اجرای احکام قضایی و خلع ید 37 فقره در 264 هکتار از اراضی استان انجام شده افزود : تشکیل پرونده تخلف دام اعم از مازاد و قبل از موعد چرا 109 فقره و تعداد واحد دامی بیش از 17 هزار واحد بوده است. 

وی، ادامه داد: تعداد افراد بازداشتی در این مدت 11 نفر و 32 دستگاه وسایل نقلیه که اقدام به تخریب اراضی ملی می کردند، توقیف شده است. 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اخبار و گزارش های مردمی رسیده به یگان حفاظت را 320 مورد اعلام و تصریح کرد: مردم و روستائیان مناطق مختلف استان می توانند هرگونه تخریب  اراضی ملی و آتش  سوزی در اراضی را با شماره تماس 120 و 1504 با این یگان در میان بگذارند.

 اسکندری با بیان اینکه در 3 ماه نخست سال 5 مورد اطفا حریق در 124 هکتار از اراضی ملی روی داده، اظهار کرد: بیشتر این حوادث به دلیل سوزاندن پسماندهای مزارع بوده که یگان حفاظت در صورت مشاهده و کنترل نکردن برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

 وی با تاکید بر مشارکت مردم در پیشگیری از هرگونه آتش سوزی در طبیعت و تخریب اراضی ملی خاطر نشان  کرد: یگان حفاظت با توجه به کمبود نیرو به تنهایی قادر نیست نسبت به کنترل و جلوگیری از آسیب زدن به طبیعت گام بردارد که در این راه نیازمند مشارکت و همکاری نزدیک مردم هستیم./س


برچسب ها: تصرف ، اراضی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.