مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در زمینه غوره در این شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فتحی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در این شهرستان سالانه 250هزار تن انگور تولید می شود که از این مقدار سه هزار تن بصورت غوره برداشت می شود.

 وی در ادامه افزود: این مقدار غوره بصورت تازه خوری برای مصارف خوراکی و غذاها استفاده می شود و بخشی به صورت سنتی تبدیل به آبغوره می شود.

فتحی ادامه داد: نبود صنایع تبدیلی در شهرستان موجب شده تولید آبغوره بصورت فله ای و سنتی انجام شده و مقدار زیادی از آن بصورت تفاله تلف شود.

وی گفت: احداث صنایع تبدیلی در شهرستان برای یک هزار نفر فرصت شغلی فراهم و با کیفیت خوب محصول غوره امکان صادرات آن به سایر نقاط فراهم می شود.

گفتنی است :غوره میوه نارس انگور است كه دارای طعم ترشی می باشد . غوره دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک ، اسید فرمیک ، اسید سوكسینیک ، اسید اگزالیک ، اسید گلوكولیک و قند می باشد که برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی كننده بدن نیز هست . همچنین اگر با سالاد میل شود ، برای لاغر كردن سودمند است . شایان ذکر است آب غوره در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها، درمان چاقی مفرط، درمان بیماری اسكوربوت درمان سیاتیک ورماتیسم حاد، دفع زردی، دفع حرارت و صفرای بدن و ضدعفونی شدن روده ها تقویت كبد، برطرف شدن ورم گلو، دفع كرم روده و تقویت معده، درمان پا درد وكمردرد و نیز برای معالجه رماتیسم و سیاتیک مفید است./س

برچسب ها: برداشت ، غوره ، انگور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.