تعداد 300 مسجد از مجموع مساجد سطح شهر مشهد میزبان برنامه تابستانه طرح ملی «احسان ماندگار» می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از دبیرخانه مرکزی طرح ملی «احسان ماندگار»، در برنامه دو ماهه تابستانه تعداد 300 مسجد در سطح شهر مقدس مشهد محل برگزاری این طرح و اطلاع رسانی و جذب 100 نفر مخاطب به صورت مستقیم در هرکدام از این مساجد است.

در راستای اجرای برنامه تابستانه که توسط کمیته مساجد طرح «احسان ماندگار» مدیریت می‌شود، در مجموع تعداد 30 هزار نفر طی ماه‌های مرداد و شهریور در شهر مشهد به صورت مستقیم و تعداد 60 هزار نفر به صورت غیر مستقیم با مفاهیم وقف آشنا شده و به طور کامل در جریان ابعاد مختلف طرح ملی «احسان ماندگار» و همچنین بیمه عمر قرار می‌گیرند.

هدف از این برنامه که به وسیله تعداد 10 نفر از مبلغان منتخب طلاب و فعالان تشکلی و مسجدی برگزار می‌شود، جذب موقوفات برای مساجد و در نهایت فراهم کردن امکان تأمین هزینه‌‌های جاری و موجبات خودکفایی مساجد است.

در برنامه تابستانه اجرای طرح «احسان ماندگار» پس از برقراری ارتباط با مسئول هیئت امنا و برگزاری جلسه و اظهار رضایت هیئت امنای مساجد، طرح توسط مبلغ برای مجموع مستمعین مسجد توضیح داده می‌شود.

برنامه تابستانه اجرای طرح «احسان ماندگار» در زمینه تشکل‌ها با تحت پوشش قرار دادن تعداد 100 تشکل و سازمان مردم نهاد در سطح شهر مشهد، در مجموع 3 هزار و 200نفر نیروی تشکلی را به صورت مستقیم و تعداد 6هزار و 500 نفر را نیز به صورت غیر مستقیم با مفاهیم و اهداف طرح «احسان ماندگار»، وقف و بیمه عمر آشنا می‌کند.

طرح احسان ماندگار با مشارکت و تحت نظارت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان‌رضوی و با همکاری شرکت بیمه پاسارگاد در سطح استان خراسان و کل کشور اجرا می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.