مشهد/ حجت الاسلام قرائتی:

500 آیه قرآن مبین، جدا نبودن دین از سیاست است

رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از افرادی که شعار جدایی دین از سیاست میدهند گفت: اگر دین از سیاست در اسلام جدا بود 500 آیه قرآن سیاسی نبود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در برنامه درسهایی از قرآن در حرم مطهر رضوی در تفسیر آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: 500 آیه سیاسی در قرآن داریم و هر کس که می گوید دین از سیاست جداست باید این آیات را کنار بگذارد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه طولانی ترین نامه های حضرت علی در نهج البلاغه سیاسی است بیان کرد: این حرف سکولارها که می گویند دین یک رابطه قلبی است و از سیاست جدا است و هر حرف مشابهی در نگاه اسلامی طرد شده است.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه در مسجدی مرگ بر آمریکا را به این دلیل که آن مسجد سیاسی نیستند نمیگفتند بیان کرد: اگر چنین است در آیه ای که خداوند در خصوص ویژگی مؤمنان می فرماید «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» « آنان با کافران سخت گیر و با مؤمنان خوب رفتار می کنند» را چگونه باید تفسیر کرد.

وی افزود: اگر آمریکا و همپیمانش اسرائیل را که هواپیمای ما را در آسمان خلیج فارس هدف قرار داد و هزاران نیرنگ دیگر علیه کشور ما تا کنون داشته اند را دشمن ندانیم پس چه کسی دشمن است.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: مگر می شود که سید حسن نصرالله که دشمن جایزه میلیاردی برای سرش تعیین کرده اند و باید هر چند روز یک بار محل زندگیش را عوض کند دوست ما نباشد و ما یک بار درود بر رزمندگان اسلام نفرستیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: البته سیاست به معنای سیاسی بازی را اسلام قبول ندارد چرا که برخی سیاست بازی می کنند و بریا خود مشخص می کنند چه کسی معاون اول باشد چه کسی استاندار اما اصل سیاست به معنای تعدیل است.

وی با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) که پس از سرگردانی به مدین وارد شد و چون دختران حضرت شعیب(ع) را که برای آب دادن به گوسفندان در سر چشمه منتظر بودند کمک کرد، یادآور شد: وقتی دختران به پیش پدر بازگشتند در پاسخ به حضرت یعقوب (ع) که چرا زود آمده اند داستان را تعریف کردند و حضرت شعیب (ع) یکی از دختران را در پی حضرت موسی فرستاد تا به نزد او بیاید.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به وقار و سنگینی حرکت دختر حضرت شعیب (ع) آن را یک ضرورت برای دختران امروز برشمرد و گفت: آنچه حضرت موسی(ع) در آب دادن به گوسفندان انجام داد بدون دانستن این موضوع بود که آنان دختران حضرت شعیب(ع) هستند بود و در واقع برای خدا این کار را انجام داد.

وی با بیان اینکه حضرت موسی (ع) پس از آب دادن به گوسفندان در زیر یک درخت نشست و به خدا گفت « خدایا هر چیزی که نازل کنی فقیرم» بیان کرد: حضرت موسی (ع) با ورود به پیش حضرت یعقوب آنچه را که یک جوان می خواهد که پنج نکته ازدواج، تحصیل که استادش حضرت شعیب(ع) شد، شغل و مهریه که با چوپانی گوسفندان به دست آمد و خانه که با سکونت در خانه حضرت شعیب(ع) کسب شد را تنها با یک کار برای رضای خدا به دست آورد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطر نشان کرد: اگر انسان همچون حضرت موسی (ع) برای رضای خدا کار بکند خداوند او را بی نیاز می کند و این در حالی است که عده ای حتی تنماز را برای رضایت دیگران و یا جلوی دوربین بودن ادا می کنند.

وی داستان حضرت موسی (ع) را عبرتی برای جوانان امروزی دانست و گفت: آب دادن حضرت موسی (ع) به بزغاله ها 20 خصوصیت داشت که آب رسانی ما به خانه های جمهوری اسلامی این خصوصیات را نداشته است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در پایان خاطر نشان کرد: موسی خادمی مخلص است که بدون پاداش به دختران ناشناس کمک کرد. /س

برچسب ها: قرآن ، مبین ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.