وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه اقدامات مثبتي در طول چند سال اخير در زمينه توليد داروهاي نوترکيب انجام شده است، گفت: تاکنون 30 داروي نوترکيب در کشور ساخته و در اختيار مردم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمدحسن طريقت منفرد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشيه جلسه هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداري از 9 داروي نوترکيب گفت: داروهايي که اخيرا از سوي معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور در پرديس رونمايي شد، براي اولين بار در کشور توليد شده‌اند.

وي افزود: اين داروها شامل داروهاي ضد سرطان، بيهوشي، تنها داروي خوراکي ام اس و ... مي‌شود که اغلب آنها را تنها يکي دو کشور در جهان به صورت انحصاري توليد مي‌کردند.

وزير بهداشت و  درمان با بيان اينکه اين داروها به طور کلي بيش از 100 قلم را شامل مي‌شوند، گفت: تاکنون 30 داروي نوترکيب با هزينه کم در کشور توليد شده و اين روند نيز براي توليد ديگر داروهاي نوترکيب ادامه خواهد داشت.

طريقت منفرد خاطرنشان کرد: دولت اعتبار مناسبي به اين بخش اختصاص داده و  اميدواريم بتوانيم  توليد داروهاي نوترکيب را افزايش دهيم.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار