رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: جهادگران عرصه تولید و کار‌آفرینی برای انجام وظیفه خطیر در سنگر حماسه اقتصادی به یک آرامش واقعی نیاز دارند تا توانمندی‌هایشان را به منصه ظهور برسانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرموذن امروز در نشست فعالان اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: جهادگران عرصه تولید و کار‌آفرینی در کشور در سنگر جبهه اقتصادی برای خدمت به کشور و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حماسه سیاسی و اقتصادی جهادگونه تلاش کردند.

وی گفت: این فعالان انتظار دارند بخش دولتی و سیستم بانکی به جای کارشنکی و تحت فشار قرار دادن واحدهای تولیدی یاریگر بخش خصوصی باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در صورت فراهم شدن بسترهای لازم تولید‌کنندگان ما می‌توانند تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند، افزود: تا زمانی که در نگرش و استراتژی بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی و تولید تغییرات اساسی صورت نگیرد همچنان شاهد نابسامانی‌های اقتصادی و متوقف شدن چرخ‌های تولیدی خواهیم بود.

پیرموذن با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی بسیار راهگشا است، گفت: در این سیاست ابلاغی دولت مکلف شده است برای عملیاتی کردن این سیاست‌ها راهکارهای اجرایی را در کمترین زمان ممکن تنظیم و پیگیری‌های لازم را در این راستا به عمل آورد.

وی تصریح کرد: اگر دولت این سیاست‌ها را به درستی اجرا کند بسیاری از تنگناها و مشکلات موجود رفع شده و تحولات اساسی در بخش اقتصاد کشور اتفاق می‌افتد.

رئیس خانه صنعت و معدن با تاکید بر اینکه نباید در شرایط حساس کشور و بحران اقتصادی تمام مشکلات را بر دوش تولید‌کننده گذاشت، افزود: یکی از راهکارهای عملی برای خروج از تنگناهای موجود و اشتغال و کار‌آفرینی باور به نقش پر‌رنگ واحدهای تولیدی در توسعه کشور است.

پیرموذن یادآور شد: دولت وظیفه دارد حامی و پشتیبان تولید و تولید‌کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه اهرم‌های فشار توسط سیستم بانکی و برخی از دستگاه‌های اجرایی امنیت و آرامش را از بخش خصوصی سلب کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستم بانکی و برخی از دستگاه‌های اجرایی با صدور اجرائیه، هنجارشکنی و قانون‌شکنی، فشار را بر فعالان تولیدی مضاعف کرده‌اند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.