عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: آقای دکتر روحانی! مردم کرد زبان ایران به عنوان اصیل‌ترین نژاد ایرانی دارای بیشترین قفل‌ها در مسیر حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود هستند و تمام این مردم، امروز منتظر کلیدی هستند که شما وعده آن را به مردم داده‌اید.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "محمدقسیم عثمانی" نماینده مردم بوکان در مجلس در صحن علنی امروز (26 تیر ماه) در نطق میان‌دستور خود گفت: اقبال عمومی از دولت تدبیر و امید موجی از نشاط و امید را در دل مردم ایجاد کرده که نگهداری آن بسیار مهم است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: دولت اعتدالی رئیس جمهور منتخب به همان نسبت که از جایگاه ویژه مردمی برخوردار است، مخالفین ویژه‌ای هم خواهد داشت و می‌توان مخالفین وی را به دو دسته اصولگریان افراطی که شرایط امروز یادگار رفتار و عمل آن‌ها بوده و اصلاح‌طلبان افراطی که شرایط آن روز یادگار  آنان است، تقسیم کرد، هر یک از این دو طیف امروزه جایگاه مردمی‌شان را از دست داده‌اند، بنابراین بر ما نمایندگان واقعی ملت واجب است که یار و یاور دولت آقای دکتر روحانی باشیم و از هرگونه سهم‌خواهی و حفظ استقلال خود پرهیز کنیم.
 
وی با اشاره به نشست صمیمانه رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس اظهار داشت: در نشستی که در خدمت دکتر روحانی در مجلس بودیم ایشان سه سرمایه اصلی از جمله مردم، رهبری و تعامل قوا را برای خود برشمرد. بنده به عنوان عضوی کوچکی از خانه ملت متذکر می‌شوم که کلید حفظ این سرمایه‌ها همان رعایت دستورات رهبری است. همچنین رئیس جمهور منتخب  نگرانی‌های رهبری را باید نگرانی‌های خود بداند.
 
عثمانی افزود: رئیس‌جمهور منتخب اگر توصیه‌ها، نصایح عالمانه و حکیمانه رهبری را چراغ راه خود قرار دهد، مطمئن باشد که نه‌تنها سرمایه‌های شخص دکتر روحانی، بلکه سرمایه‌های مادی و معنوی مردم ایران افزایش خواهد یافت.
 
عثمانی خطاب به رئیس جمهور منتخب مردم اظهار داشت: آقای روحانی! مردم کرد زبان ایران به عنوان اصیل‌ترین نژاد ایرانی دارای بیشترین قفل‌ها در مسیر حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود هستند و تمام این مردم امروز منتظر کلیدی هستند که شما وعده آن را به مردم داده‌اید.

وی افزود: آقای دکتر روحانی! شما فرمودید که "حقوقدان هستم"، مردم کرد امید بسته‌اند که  رئیس‌جمهور حقوق‌دانشان حقوق حقه آنان را که مطابق قانون اساسی باید دریافت کنند به آن‌ها اعطا کند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: بنده به سهم خود از دعوتتان از این حقیر برای حضور در جمع همکاران دولت تشکر می‌کنم و همان‌گونه که به عرضتان رساندم این دعوت نشان‌دهنده تعهد شما به وعده‌هایی است که به قومیت‌ها داده بودید.  
 
عثمانی ادامه داد: بنده نماینده مردم ایران و به خصوص مردم بوکان و روستاهایش هستم و این جایگاه را نه با وزارت، بلکه با جایگاه شخص شما نیز عوض نکرده و نخواهم کرد، چرا که در این سمت بهتر می‌توانم خادم ملت شریف ایران و حامی سیاست‌های درست شما باشم.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار