معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بر لزوم توسعه گردشگری قره سو کلات به منظور استفاده از ظرفیت های طبیعی منطقه تاکید کرد.



.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسن واحدی در جلسه توسعه ظرفیت های گردشگری منطقه قره سو کلات گفت: رونق گردشگری در این منطقه نیازمند مدیریت، تخصیص اعتبار و استفاده از مشارکت بخش خصوصی می باشد.

وی ادامه داد: برای این امربایستی ابتدا نقشه GIS از 150 هکتار اراضی طبیعی منطقه تهیه و با برگزاری جلسه با اداره کل منابع طبیعی و وضعیت نوع مالکیت اراضی تعیین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه پس از طی این مرحله وضعیت تغییر و تحول اراضی جهت واگذاری به شهرداری فراهم می شود، اظهار داشت: شهرداری طرح پیشنهادی خود درخصوص توسعه گردشگری قره سو را تهیه می کند و این طرح پس از تایید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جهت طرح به کارگروه گردشگری ارجاع می شود.

واحدی تاکید کرد: با واگذاری مدیریت اراضی به شهرداری، اراضی ملی در اختیار نهادی مورد تایید مثل شهرداری قرار خواهد گرفت و لازم است جهت ایجاد تاسیسات خدمات دهنده به بخش خصوصی توسط شهرداری در آینده و بر اساس طرح مصوب تصمیم گیری کند.

شایان ذکر است منطقه ی قره سو کلات یکی از مناطق نمونه گردشگری است که در سفر دوم ریاست محترم جمهوری به استان مصوب شده است/س.

برچسب ها: گردشگری ، قرهسو ، کلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.