نبيل العربي در مصاحبه با اين روزنامه گفت: آنچه در مصر رخ داد انقلاب مردمي است، نه کودتاي نظامي .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودي، نبيل العربي در مصاحبه با اين روزنامه گفت: آنچه در مصر رخ داد انقلاب مردمي است، نه کودتاي نظامي . اتحاديه عرب در حاشيه ديدار با روزنامه نگاران بيانيه اي صادر و تصريح کرد که تظاهرات مصر، تظاهرات مسالمت آميز و انقلاب مردمي است و تعداد زيادي را در برگرفته است و همينطور خبرگزاريها منتشر کردند (تعداد شرکت کنندگان) در تظاهرات در جهان بي سابقه است. مردم، انتقال به مرحله آزادي، کرامت و عدالت اجتماعي را خواستار شدند.
العربي در ادامه افزود: ارتش به خواسته هاي تظاهرات مردمي گوش داد و شيوه پرداخت اش به اين مسئله کودتاي نظامي به شمار نمي رود، ‌زيرا ارتش اکنون حکومت نمي کند، دولت مدني تشکيل شد و نقشه راه روشن درباره تدوين قانون اساسي و برگزاري انتخابات پارلماني و رياست جمهوري وجود دارد.
وي با بيان اينکه شماري از کشورهاي عربي درباره تحولات اخير مصر دچار سوء تفاهم شده اند،‌ گفت اتحاديه افريقا هميشه مخالف سيطره نظاميان بر قدرت است، اما آنچه در مصر رخ داد اين است که ارتش به خواسته ميليونها و تظاهرات مردمي گسترده، گوش داد.







برچسب ها: بین الملل ، عرب ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار