مدير ساختمان و مسكن اداره ‌كل راه و شهرسازي كردستان تصريح كرد: تمام تلاش ما اين است كه تا پايان سال كاري بهره‌برداري از واحدهاي مسكن مهر استان را به اتمام برسانيم و تنها تعداد محدودي از آن را به سال آينده موكول كنيم.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومي اداره كل راه وشهرساري استان كردستان ، خسرو ويسي مشكلات اقتصادي را مهم‌ترين عامل تاخير در بهره‌برداري از واحدهاي مسكوني عنوان كرد و گفت: از يك سال گذشته مشكلات اقتصادي يكي از اساسي‌ترين موانع سد راه ساخت و بهره‌برداري از مسكن‌هاي مهر بوده است.

وي خاطرنشان كرد: گراني و تورم اثر خود را بر مصالح ساختماني، دستمزدها و هزينه پاياني واحدهاي مسكن مهر گذاشته و در اين پروسه سرعت بعضي از پروژه‌ها كند و تعدادي نيز متوقف شده است.

ويسي تصريح كرد: به خاطر بازار خوبي كه براي اكيپ‌هاي بومي استان در كردستان عراق درست شده است اكثر قريب به اتفاق اكيپ‌هاي بومي ما نيز در سليمانه و اربيل كردستان عراق مشغول به كار هستند.

مدير ساختمان و مسكن اداره‌ كل راه و شهرسازي كردستان فصل‌كاري محدود را يكي ديگر از مشكلات سر راه مسكن مهر استان عنوان كرد و افزود: اقليم كردستان متأثر از توده‌هاي هواي گرم و مرطوب مديترانه‌اي است و اين توده‌ها موجب بارندگي‌هايي در بهار و ريزش برف در زمستان‌ها شده و فصل كاري را در استان به 6 ماه و حتي كمتر تقليل داده است.

ويسي اضافه كرد: ارتفاعات و رشته كوه‌هاي متعدد كردستان، استان را به يكي از استان‌هاي سخت براي ساخت و ساز تبديل كرده و آماده‌سازي زمين را در آن سخت و هزينه‌بردار كرده است.

وي در پايان با اشاره به تأثير اجراي مسكن مهر در كنترل بازار مسكن گفت: زماني كه مشكلات اقتصادي وجود نداشت به واسطه عرضه مسكن مهر بازار كنترل شد ولي بعد از آن قسمتي از سرمايه‌هاي سرگردان به سوي مسكن آمد و بورس بازي ناشي از آن بازار كاذبي را به وجود آورد و قيمت‌ها به صورت حبابي بالا رفتند كه اين افزايش قيمت‌ها هيچ ربطي به بحث‌هاي منطقي مسكن ندارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تحویل ، مسکن ، امسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار