پايگاه اينترنتي اکونومي اين کرايسس در گزارشي به مخالفت شهروندان آمريکايي با مداخله کشورشان در امور سوريه می پردازد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، این پایگاه اینترنتی می نویسد : به نظر مي رسد دولت باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا مايل به مداخله در بحران سوريه است، اما اين تصميم براي آمريکا فاجعه بار خواهد بود. آمريکا با وجود گذشت ده ها سال از جنگ در کشورهاي مختلف از جمله آلمان و کره جنوبي، هنوز در خاک اين کشورها هزاران نظامي دارد. در واقع، آمريکا  در حالي هزينه هاي دفاعي آن کشورها را تامين مي کند که براي رفع نيازهاي داخلي مجبور به دريافت وام و استقراض است. 
آمريکا در سال هاي اخير صدها هزار مرد و زن جوان خود را براي مبارزه به کشورهايي چون افغانستان و عراق اعزام کرده است. هزينه کلي جنگ در اين دو کشور بالغ بر دو تريليون دلار برآورد شده است، اين در حالي است که  آمريکا هنوز بايد هزينه هاي ديگري براي جنگ در اين دو کشور بپردازد. برخي کارشناسان معتقدند رقم کلي اين هزينه ها در نهايت به شش تريليون دلار خواهد رسيد. علاوه بر اين، شمار تلفات و زخمي هايي ، چه از نظر جسمي و چه روحي، را که اين جنگ ها بر آمريکا تحميل کرده است، نبايد از ياد ببريم. 
سوريه يکي از ديگر از مناطق فاجعه آفرين خاورميانه است که آمريکا بايد خود را از دور نگه دارد. اختلافات سياسي و مذهبي گروههاي مختلف در سوريه ديرينه و پيچيده است و واقعاً ربطي به آمريکا ندارد. مداخله در امور سوريه هزينه هاي کلاني براي آمريکا در بر خواهد داشت. اين در حالي است که واشنگتن سالانه مبلغي معادل ده درصد توليد ناخالص داخلي خود براي تامين نيازهاي داخلي قرض مي کند. 
ويتالي چورکين، نماينده روسيه در سازمان ملل نتايج بررسي هاي کشورش  را درباره استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه اعلام کرد که با نتايج بررسي آمريکا در اين باره متناقض است. روس ها اعلام کرده اند اين شورشيان بودند که نوزدهم مارس امسال با استفاده از عامل عصبي سارين که با موشک شليک شده بود، غيرنظاميان را هدف قرار دادند، نه نيروهاي دولتي . اين گزارش از اهميت زيادي برخوردار است، چرا که دولت اوباما از مسئله استفاده نيروهاي بشار اسد از سلاح هاي شيميايي به عنوان بهانه اي براي ارسال سلاح براي شورشيان سوري و درگير کردن بيشتر آمريکا در درگيري هاي سوريه استفاده کرده بود. 
بررسي اخير روس ها درباره استفاده شورشيان از سلاح هاي شيميايي در سوريه، يکي ديگر از دلايل درنگ آمريکا و تامل بيشتر آن درباره اقدامات درستي است که بايد در پيش گيرد. آيا واقعا آمريکا توانايي مالي لازم براي پرداخت هزينه هاي يک جنگ ديگر را دارد؟ هم اکنون که مداخله آمريکا در بحران سوريه به دلايل بشردوستانه مورد ترديد قرار گرفته است، اين کشور چگونه مي خواهد بيش از اين در اين مسير پيش برود؟  
دولت آمريکا ، سوريه را مسئول اقدامات خشونت آميز و وحشيانه اي دانست که بعدا معلوم شد شورشيان مرتکب آن شده اند. در حال حاضر، دو بررسي کاملا متناقض درباره استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه وجود دارد که احتمالا هر دوي آنها با در نظر گرفتن منافع دولت هايي که بررسي ها را انجام داده اند ( آمريکا و روسيه) به عمل آمده است ، و هيچ کسي از صحت و سقم هيچ يک از اين دو بررسي ها مطمئن نيست. تناقض اين دو بررسي تنها موجب ابهام بيشتر اين ماجرا شده است. 
آمريکا بايد توجه خود را معطوف به کشور خود کند. اين کشور ديگر مانند قبل که ابرقدرتي در جهان بود، قدرتمند نيست. آمريکا با ميزان بيکاري 23 درصدي که ناشي از کسري تجاري اين کشور است، بايد وضعيت اقتصادي خود را بهبود بخشد و درآمدهاي کشور را صرف مردم خود کند. 










برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار