مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان با تاکید بر وجود بسترهای لازم سرمایه گذاری گفت: 40 ظرفیت ناب سرمایه گذاری در این استان فرصتی طلایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرده است.

 


ˈبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، محمد آقاییˈ در دومین نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری در شهرستان سمنان افزود: این فرصت ها با همکاری پارک علم و فناوری و استادان مجرب دانشگاه سمنان در یک طرح مطالعاتی برای اولین بار در استان سمنان شناسایی شده است.

وی با اشاره به برخی از موانع موجود سرمایه گذاری در استان سمنان همکاری مناسب دستگاه های متولی در این بخشی را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: در این استان توانمندی فراوانی در ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاران وجود دارد که نیاز به برنامه ریزی برای معرفی بیشتر این پتانسیل ها و بالقوه ساختن آنها دارد.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان نیاز کشور به تغییر در فضاهای کسب و کار را در شرایط موجود بسیار ضروری دانست و گفت: با تغییر نگرش در فضاهای اقتصادی باید زمینه تحقق حماسه اقتصادی را در فرصت باقیمانده تا پایان سال فراهم کنیم.

وی حمایت از تفکر اقتصادی بخش خصوصی در این امر را بسیار مهم خواند و گفت: تنها راه مقابله با تحریم ها افزایش تولید، ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاران جدید با توجه به فرصتهای ارائه شده در استان سمنان است.

آقایی سرمایه گذاری کامل را حاصل چهار فاکتور منابع مالی داخلی شرکت، منابع بانکی، بازار سرمایه و منابع مالی خارجی دانست و گفت: در مبحث بازار سرمایه و جذب منابع مالی خارجی با موانعی روبرو هستیم که باید با تلاشها و همکاری همه دستگاهها متولی بسترهای لازم سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی را فراهم کنیم.

وی شناسایی فرصتهای موجود و معرفی به سرمایه گذاران، برگزاری همایش سرمایه گذاری در استان با حضور صاحب نظران و بخش خصوصی و ارائه خدمات مناسب به سرمایه گذاران و ایجاد انگیزه برای حضور سرمایه گذارای در و ارائه مشاوره های سرمایه گذاری و رفع مشکلات سرمایه گذاران موجود ، شفاف سازی خدمات دستگاهها به سرمایه گذاران و تغییر تفکر مقوله سرمایه گذاران و تدوین راهنمایی سرمایه گذاری و جذب تکنولوژی های جدید را زمینه ساز ایجاد امید و نشاط دانست.

وی تصریح کرد: تحقق این موارد نوید دهنده جذب سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی بیشتر در استان سمنان می شود و همدلی و همراهی مسوولان و استفاده از ظرفیتهای قانونی برنامه پنجم توسعه و مصوبات هیات دولت و نیز استفاده از قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار را فرصتهای بالقوه ای در بحث تحقق حماسه اقتصادی می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با تاکید بر اینکه مرکز خدمت سرمایه گذاری این استان با آمادگی کامل پذیرای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، جذب سه میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته را که نسبت به قبل 100 درصد افزایش سرمایه گذاری دارد تلاشی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال ثابت و افزایش ارزش افزوده در استان سمنان بیان کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.