نماینده ویژه سازمان ملل در عراق بار دیگر سرکردگان و مسئولین گروهک تروریستی منافقین را به نقض حقوق بشر متهم و تاکید کرد که ساکنین این کمپ به شدت تحت کنترل هستند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، «مارتین کوپلر» روز گذشته به شورای امنیت گفت که شکایات بسیاری از مسئولین منافقین در کمپ لیبرتی را دریافت کرده است.

وی نقض حقوق‌بشر در کمپ لیبرتی توسط مسئولین این کمپ را از نگرانی‌های روزافزون دانست و افزود: روزانه صدها گزارش حکایت از آن دارند که زندگی اعضای کمپ لیبرتی به شدت کنترل می‌شود.

کوبلر افزود: تعداد قابل‌توجهی از آنها به ناظران سازمان‌ملل گفته‌اند که برای ترک کمپ، شرکت در روند اسکان UNHCR و ارتباط با خانواده‌هایشان در خارج از عراق یا حتی با بستگانشان در همان کمپ هم آزاد نیستند.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی از ساکنین کمپ لیبرتی گفتند که سرکردگانشان از دسترسی آنها به گروه‌های پزشکی جلوگیری می‌کنند و برخی دیگر از بدرفتاری و بددهنی مسئولین به خاطر مخالفت با آنها یا ابراز تمایل به ترک کمپ خبر دادند.

گفتنی است؛ مارتین کوبلر اوایل ماه جاری در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس به مواردی از نقض حقوق بشر در کمپ لیبرتی از قبیل عدم دسترسی اعضا به اینترنت و تلفن همراه و همچنین اجازه نداشتن برای تردد در کمپ خبر داده بود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: منافقین ، اعضا ، کمپ ، لیبرتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار