منطقه ویژه اقتصادی ازنا در هفت کیلومتری شهر ازنا واقع شده که در سال 71 با مصوبه شورای عالی مناطق آزاد فعالیت خود را با عنوان منطقه ویژه اقتصادی سنگ و مواد معدنی لرستان در زمینی به مساحت71 هکتار آغاز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان لرستان رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان دراین مراسم گفت: این منطقه در سال 86 با اخذ مجوزهای لازم به منطقه ویژه اقتصادی لرستان تغییر نام داد تا در زمینی به مساحت 273 هکتار راه‎اندازی شود.

حجت اله بیرانوند افزود: این منطقه داری 12 شرکت تولیدی و صنعتی است که ظرفیت جابجایی سالانه 5 میلیون تن بار و 10 هزار مسافر را دارد.

وی اظهار كرد: درحال حاضر و با توجه به فعالیت شرکت حمل و نقل بین المللی بار و کالا در استان، واحدهای صنعتی بزرگ و موثری در بخش های مواد غذایی، شیمایی، نساجی، فلزی، کانی، معدنی، داروی دامی و انسانی در منطقه ویژه اقتصادی لرستان راه‎اندازی شده است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان نیز دراین مراسم گفت: احداث ساختمان گمرک با 600 مترمربع با امکانات و تجهیزات لازم و اجرای پروژه های موردنیاز منطقه با 20 میلیارد ریال اعتبار در سال 91 زمینه برای فعالیت رسمی این منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کرده است./س

برچسب ها: ظرفیت ، منطقه ویژه ، مسافر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.