مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: سال گذشته برای آزادی 9 هزار و 206 زندانی نیازمند، 900 میلیارد تومان نیاز داشتیم، که با تلاش گروه‌های تحقیق 505 میلیارد تومان گذشت توسط طلبکاران اخذ کردیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، سیداسدالله جولایی در گردهمایی اعضای ستادهای دیه شمال غرب کشور که در سالن فرهنگیان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: توجه به چهار اصل در رسیدگی به پرونده‌ها و کمک به زندانیان نیازمند، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به شناسایی دقیق زندانیان نیازمند به عنوان نخستین گام در کمک به آن‌ها، تصریح کرد: شناسایی توسط مددکاران از زندان آغاز می‌شود.

جولایی مرحله دوم و سوم کمک به زندانیان نیازمند را بررسی و سپس تحقیق، خواند و خاطرنشان کرد: انجام تحقیق بسیار با اهمیت است، اگر تحقیق بر اساس نگاه درست، با عشق و علاقه و با در نظر گرفتن مسائل دینی نباشد، همه ما را دچار آتش دوزخ می‌کند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: پس از شناسایی زندانیان نیازمند،انجام بررسی و تحقیق مناسب با مثبت بودن تحقیقات می‌توان کمک به زندانیان را آغاز کرد.

وی با اشاره به آزادسازی خیل عظیمی از زندانیان نیازمند در کشور، اظهار داشت: از سال 69 تاکنون بیش از 70 هزار زندانی آزاد شده‌اند، و این حرکت بزرگی در راستای کمک به زندانیان نیازمند به شمار می‌رود.

جولایی به برگزاری 24 جشن گل‌ریزان ستاد دیه کشور در 24 مرداد ماه سال جاری، اشاره کرد و گفت: سال گذشته 200 جشن برگزار شد و امیدواریم در سال جاری جشن‌های گل‌ریزان استان‌ها پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان موظف است خانواده‌های زندانیان را از ورطه فساد و تباهی نجات دهد، تاکید کرد: معاش، درمان، تحصیل و مسکن خانواده‌های زندانیان باید تأمین شود.

جولایی ادامه داد: جشن حمایت از زندانیان جدا از جشن گل‌ریزان است و جشن حمایت برای تأمین معاش خانواده‌های زندانیان است و جشن گل‌ریزان برای آزادی زندانیان نیازمند در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور اضافه کرد: تحقیق برای شناسایی زندانیان نیازمند دو پایه اصلی دارد و یکی از این‌ها تحقیق در مورد وضع خانواده زندانی است که دارا یا نیازمند است.

وی با اشاره به لزوم تماس و دیدارهای صمیمانه با اولیای دم، طلبکاران و شاکی‌ها، یادآور شد: سال گذشته برای آزادی 9 هزار و 206 زندانی نیازمند، 900 میلیارد تومان نیاز داشتیم، که با تلاش گروه‌های تحقیق 505 میلیارد تومان گذشت توسط طلبکاران اخذ کردیم.

جولایی اضافه کرد: بقیه هزینه‌ها از محل کمک‌های مردمی، تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک‌های دولت، مجلس شورای اسلامی، کمیته امداد و ... تأمین شد./س

برچسب ها: زندانی ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.