دفتر دادستاني عمومي و انقلاب "آنكارا" روز سه شنبه از دستگيري بيش از يكهزار تن از معترضان ضد دولتي از آغاز رخدادهاي اخير در اين شهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دفتر دادستاني عمومي و انقلاب "آنكارا" اعلام كرد: يكهزار و ۷۸ نفر از معترضان در طول يك ماه گذشته در آنكارا پايتخت "تركيه" دستگير شده‌اند.
 
براساس اين گزارش، ۴۹ تن از بازداشت‌شدگان به اتهام قانون ضد تروريسم تحت پيگرد قانوني و ۲۹ نفر از آنان همچنان تحت بازداشت قرار دارند.
ناآرامي‌ها در "تركيه" بيش از يك ماه پيش با اعتراض به تصميم دولت "اردوغان" براي تخريب يك پارك در ميدان تقسيم شهر "استانبول" با هدف ساخت مركزي تجاري شروع شد.
 
تظاهرات معترضان بعداز مداخله نيروهاي امنيتي و پليس "تركيه" و استفاده از گازهاي فلفل و اشك‌آور و ماشين‌هاي آب‌پاش به درگيري‌هاي خونين بين دو طرف منجر و دامنه ناآرامي‌ها به سراسر "تركيه" كشيده شد.
 
بي اعتنايي نخست وزير "تركيه" به مطالبات معترضان ، لغو نكردن سفرش به شمال آفريقا ، عذرخواهي نكردن از مردم ، تشديد اقدامات نيروهاي پليس و امنيتي و اظهارات تهديدگونه "اردوغان" نه تنها آبي بر شعله‌هاي آتش خشم معترضان نريخت بلكه همچون پاشيدن بنزيني شعله‌هاي اين آتش را شعله‌ور‌تر كرد.

مردم "تركيه" در كنار اعتراض به برخي سياست‌هاي داخلي دولت "اردوغان"، از مداخله آنكارا در امور داخلي سوريه و حمايت از تروريست‌هاي مسلح ضد نظام و مردم سوريه راضي نيستند.
 
برخي از ناظران، ناآرامي‌هاي اخير "تركيه" را ترجمه مداخلات دولت اردوغان در امور داخلي سوريه و حمايت همه جانبه آن از تروريست‌ها ارزيابي كرده‌اند.  
 
انتهاي پيام/
 
منبع: ايرنا
برچسب ها: ترکیه ، آنکارا ، معترضان ، ضد ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار