شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی درباره ادامه اعتراضات طرفداران جنبش اخوان المسلمین که هر روز در میدان رابعه العدویه جمع می شوند اعلام کرد این میدان اکنون به میعادگاه طرفداران جنبش اخوان المسلمین و مرسی تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری فرانس 24 ، در این گزارش آمده است: این محل از زمانی که محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر برکنار شده به پایگاه مردمی طرفداران این جنبش و مرسی تبدیل شده است.

طرفداران جنبش اخوان المسلمین با وجود آنکه رهبران اصلی آنها بازداشت شده اند و دارایی های آنها در بانکها مسدود شده است اکنون بیشتر از هر زمان دیگری برای پیگیری اهداف وآرمان های سیاسی خود انگیزه دارند.

میدان رابعه العدویه اکنون از هر گونه کنترل ارتش مصر خارج شده و به محل امنی برای طرفداران وهواداران جنبش اخوان المسلمین تبدیل شده است.

صفوت حجازی یکی از رهبران ارشد این جنبش در این باره می گوید در برخی روزها در این میدان ، سه میلیون نفر باهم افطار می کنند و این در جهان بی سابقه است.او می گوید ما باهم برادرهستیم وبرای آرمان واحدی مبارزه می کنیم. صفوت حجازی افزود هدفی که ما برای آن مبارزه می کنیم اکنون از محمد مرسی عبور کرده است ما برای دموکراسی و آزادی درمصر مبارزه می کنیم.

طرفداران جنبش اخوان المسلمین برای نشان دادن عزم راسخ خود در ادامه اعتراضات، حتی در زیر چادر بیمارستان در میدان رابعه العدویه برپا کرده اند. برپایی این بیمارستان نشان می دهد طرفداران این جنبش خود را برای هر گونه احتمالی آماده کرده اند.

طرفداران مرسی می گویند به خاطر خدا و مشروعیت در این میدان می ایستند تا حق از دست رفته شان را بازیابند.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار