رئیس سبک کیوکوشین ماتسویی گفت: در صورتی که شرایط مهیا باشد رسیدن کاراته کاهای تیم ماتسویی ایران به سکوی قهرمانی جهان دور از انتظار نیست.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مسعود همایون پور اظهار داشت: تیم ایران در رده سنی پیشکسوتان مسابقات قهرمانی جهان که در ژاپن برگزار شد توسط مهدی نیکزاد به یک مدال برنز رسید. اما در رده های جوانان و نوجوانان و همچنین در بخش بانوان نماینده ای نداشتیم.

وی گفت: مسابقات کاراته قهرمانی جهان هر چهار سال یکبار به صورت وزنی و هر چهار سال یکبار هم به صورت اپن برگزار می شود.
 
همایون پور با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی جهان از زمان آغاز تا کنون فقط در کشور ژاپن برگزار شده،گفت: مسابقات جهانی به صورت سهمیه بندی از قاره هاست که سهمیه هر کشور هم با شرکت در مسابقاتی که در رده های سنی نونهالان،خردسالان، نوجوانان و جوانان هر ساله در ژاپن برگزار می شود، مشخص می گردد که سهم قاره آسیا 16 نفر است و با توجه به درخشش کاراته کاهای ایرانی در مسابقات مختلف سهمیه ایران تا 6 نفر اضافه شده است.
 
وی افزود: سبک کیوکوشین ماتسویی قهرمانان زیادی را پروروش داده اما به دلیل مهیا نبودن شرایط مالی نتوانستیم در تمام رده ها بازیکنی را اعزام کنیم.  

همایون پور گفت: ایران کاراته کاهای خوب و مطرحی دارد و حریفان روی ما حساب ویژه ای باز کرده و از رویارویی با تیم ایران واهمه دارند.
 
وی گفت: دردومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که خرداد ماه در چین برگزار شد کاراته کاهای کیوکوشین ماتسویی در دو بخش وزنی و اپن شرکت کردند که در بخش وزنی(85-کیلوگرم) همه مدالهای اول تا سوم به ایران رسید و در بخش اپن هم سکوی قهرمانی از آن تیم ایران بود.
 
رئیس سبک کیوکوشین ماتسویی در خصوص دیگر برنامه های این سبک گفت: قرار است مسابقات قهرمانی کشورآقایان به میزبانی استان یزد و رقابتهای بانوان در تهران شهریور ماه برگزار شود، مسابقات قهرمان قهرمانان هم که همه ساله در دهه مبارک فجر انجام می گردد. ضمن اینکه مسابقات قهرمانی پیشکسوتان هم بهمن ماه برگزار خواهد شد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار