رئیس جمهور منتخب مردم گفت: قدرت ملی در کشور در سایه وحدت ایجاد می شود، لذا ما باید به هم کمک کنیم و دست در دست هم دهیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم  در محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت با گرامیداشت یاد شهیدان  والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: یاد همه آنهایی که به دیدار یار شتافتند، شهیدانی که گمنام به جبهه ها رفتند و گمنام در خاک ها افتادند در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

وی افزود: ما به همراهی امام(ره) و ملت توانستیم علی رغم اینکه همه دست به دست هم داده بودند تا صدام پیروز شود  ، پیروز شویم.
 
رئیس جمهور منتخب با یادآوری دیدار خود با یکی از مقامات عربستان سعودی پس از پایان جنگ تحمیلی اظهار داشت: وقتی با او سخن می‌گفتم از او گله کردم و مواردی را که به صدام کمک کرده بودند یادآوری کردم و او به من گفت که فقط کمک ما به صدام به این موارد خلاصه نمی‌شد. ما حتی یک بندرگاه ویژه حمل‌ونقل امکانات را در اختیار ارتش عراق قرار داده بودیم و من در پایان این گفت‌وگوی 7 ساعته به او گفتم ما تنها بودیم اما خدا با ما بود. ما تنها بودیم اما ملت پشت ما ایستاده بود، ما امام(ره) را داشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: در جبهه های جنگ تحمیلی همه تلاش کردند و نمی توان گفت که تنها بسیج کار کرد یا ارتش، بلکه تمامی رزمندگان ما درکنار هم و دوشادوش هم برای مبارزه با دشمنان وارد عمل شدند.
 
رئیس جمهور منتخب  با بیان اینکه هیچکس نباید این ادعا را کند که در جبهه فقط ما بودیم و دیگران نبودند به عملیات‌های مختلف در جبهه‌ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یکی روز در جبهه‌های جنوب فرزند آیت‌الله خامنه‌ای که رئیس جمهور وقت آن روز بودند را دیدم و عصر همان روز فرزند آیت‌الله موسوی‌اردبیلی که رئیس قوه قضائیه بود و شب همان روز فرزند آیت‌الله هاشمی را دیدیم که رئیس مجلس بود و پیش خود گفتم خدایا !همه هستند رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه و چه کسی می‌تواند در برابر این جبهه بایستد؟

وی افزود: همه باهم توانستیم در ۸ سال جنگ تحمیلی پیروز شویم و نمی توان گفت یکی سهمش در این پیروزی ها بیشتر و یکی کمتر بود، لذا این نکته حائز اهمیت است که نباید نکات ریز را بزرگ کنیم، از این رو توجه به نکات بزرگ را باید مدنظر قرار دهیم.

رئیس جمهور منتخب ملت ایران با اشاره به اینکه این ماه مبارک رمضان ماه فرصت است و باید از همه فرصت ها در این ماه استفاده کنیم، تصریح کرد: آغاز کار دولت یازدهم در ماه مبارک رمضان را به فال نیک می گیریم.

وی ادامه داد: تمامی کسانی که در جبهه های نبرد حضور داشتند، با خلوص نیت فعالیت کردند و بنده سرباز کوچکی بودم که در این ۸ سال توانستم در بین این عزیزان انجام وظیفه کنم.

رئیس جمهور منتخب مردم گفت: ما در جبهه و در برابر جهان پیروز شدیم؛ چون هر وقت خلوص و ابتکار و هماهنگی و برادری بیشتر بوده است و همه در کنار هم قرار گرفتیم پیروز شده‌ایم. امروز هم باید همان راه را در پیش بگیریم.
 
وی اظهار داشت: در این انتخابات علی رغم اینکه برخی از سوء ظن ها و تردیدها وجود داشت و خیلی از آدمهای خالص مایوس بودند، اما مردم توانستند حماسه بزرگی را خلق کنند و پیروز شوند، زیرا نگاه ها به خدا بود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: هرچقدرما در عرصه انتخابات پیش رو به جلو رفتیم، آسمان همراهمان شد و خدا خواست دشمنان ما شکست بخورند.

رئیس جمهور منتخب ملت ایران خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه دشمنان ما فکر می کردند یک شکاف داخلی در کشور میان حاکمیت و مردم وجود دارد و یک انتخابات حداقلی برگزار می شود اما مردم با حضور چشمگیر خود توانستند یک گام جلوتر از دشمنان حرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با تدبیر خود به خصوص در سخنرانی فروردین ماه، قدم به قدم جامعه را در خلق حماسه سیاسی انتخابات یاری کردند.

وی افزود: این انتخابات تجدید بیعت مجدد با آرمانهای امام(ره) و منافع ملی و انتخابات باشکوهی بود که هیچ کس و هیچ جریانی در آن احساس شکست نکرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه جاودانگی 8 سال دفاع مقدس به نحواحسن استفاده کنیم و تجربیات 8 سال را همیشه زنده و پویا نگه داریم، خاطرنشان کرد: دنیا امروز با نگاه دیگری ما را می‌بیند. خیلی حرف‌ها زده می‌شود، می‌گویند این گزینه هم روی میز است ولی شماها لبخند می‌زنید و حتی می‌شنوید که یک کشور مفلوک در منطقه هر روز ما را تهدید می‌کند اما شما لبخند می‌زنید که صهیونیست‌ها چه کسانی هستند که ما را تهدید می‌کنند.

رئیس جمهور منتخب ملت ایران تصریح کرد: در این انتخابات خادمی رای آورد که همواره با معتدلین این جناح و آن جناح نزدیک بود ، لذا در انتخابات همه احساس پیروزی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: حتی دوستان عزیزی که در عرصه رقابت ها به عنوان نامزد حضور پیدا کردند نیز در هنگام دیدار با بنده متوجه شدم که آنها نیز دیگر در این انتخابات احساس پیروزی کرده اند و بنده این موضوع را به دلیل لطف حق و توجه حضرت ولیعصر(عج) می دانم.

رئیس جمهور منتخب ملت ایران خاطرنشان کرد:پیام این انتخابات این بود که افراطی گری ها راه به جایی نمی برد، تعلق ما را به هدف نهایی مان می رساند و این نکته را تثبیت کرد که شکاف ما را به جایی نمی رساند و وحدت است که کشور ما را اعتلا می بخشد.

وی تصریح کرد: قدرت ملی در کشور در سایه وحدت ایجاد می شود، لذا ما باید به هم کمک کنیم و دست در دست هم دهیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم. مگر امام (ره) ما بر وحدت تاکید نمی‌کرد و می‌گفت که من از دشمن خارجی نمی‌ترسم از اختلاف داخلی می‌ترسم؟  باید با کمک یکدیگر از اختلافات و مشکلات عبور کنیم و راه را برای آنهایی که قصد بازگشت دارند تسهیل کنیم. این اشتباه است که وقتی کسی می‌گوید من خطا کردم ولی برگشتم ما بگوییم خیر تو برنگشته‌ای و همان اشتباه گذشته خود را داری یا وقتی فردی می‌گوید طرفدار نظام و ولایت فقیه است عده‌ای به زور می‌ گویند که تو این‌طور نیستی. اما چرا این کار اتفاق می‌افتد؟ در حالی که باید زمینه را برای اتحاد و وحدت آماده کنیم.
 
وی با تاکید بر لزوم وحدت در میان همه گروهها و جناح‌ها در کشور گفت: قدرت ملی وقتی ایجاد می‌شود که اتحاد و وحدت وجود داشته باشد. مگر امام ما (ره) بر وحدت تاکید نمی‌کرد و می‌گفت که من از دشمن خارجی نمی‌ترسم از اختلاف داخلی می‌ترسم و باید با کمک یکدیگر از اختلافات و مشکلات عبور کنیم و راه را برای آنهایی که قصد بازگشت دارند تسهیل کنیم. این اشتباه است که وقتی کسی می‌گوید من خطا کردم ولی برگشتم ما بگوییم خیر تو برنگشته‌ای و همان اشتباه گذشته خود را داری یا وقتی فردی می‌گوید طرفدار نظام و ولایت فقیه است عده‌ای به زور می‌ گویند که تو این‌طور نیستی. اما چرا این کار اتفاق می‌افتد؟ در حالی که باید زمینه را برای اتحاد و وحدت آماده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی با بیان اینکه پیام انتخابات ما وحدت و همدلی بود، افزود: ما باید سیاست خارجی پویا و با تعامل با کشورهای دیگر البته با در نظر گرفتن حقوقمان داشته باشیم و اگر با این منطق جلو برویم، به طور حتم می توانیم به مطالبات جامعه پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه دولت نمی تواند به تنهایی پیروز شود، اظهار داشت: امروز همه ملت ما باید به صحنه بیایند و به حمد خدا دولت تدبیر و امید دست یاری اش را به سمت خدا و مردم دراز کرده است.
 

رئیس جمهور منتخب ملت ایران اظهار داشت: اگر توقع دولت از پیشکسوتان بیشتر باشد بجا نیست زیرا پیشکسوتان نشان دادند که در برابر دشمن ایستاده اند، لذا به طور حتم دولت نیز با همه امکانات از آنها استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی خاطرنشان کرد: قدرت ملی باید ساخته شود و این در صورتی امکانپذیر است که اقتصاد ملی، وحدت داخلی و سیاست خارجی پویا با یک ایمان، انگیزه و اتحاد قوی ایجاد شود، در این صورت به طور حتم ما پیروز خواهیم شد. 
 
انتهای پیام/
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار